۲۷ دی ۱۴۰۲، ۱۳:۵۱
کد خبرنگار: 2204
کد خبر: 85357249
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هشت ایستگاه شتاب‌نگار جدید در خراسان جنوبی نصب شد

بیرجند - ایرنا - مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: هشت ایستگاه شتاب‌نگار جدید در استان نصب شد و در حال حاضر خراسان جنوبی دارای ۵۲ ایستگاه شتاب‌نگاری است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی؛ محمدعلی آخوندی روز چهارشنبه در تشریح این خبر افزود: ۵۰ درصد این ایستگاه‌ها از نوع شتاب‌نگاری دیجیتال است که در کشور بالاترین رده نصب دستگاه‌های مذکور را شامل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی سومین استان لرزه‌خیز کشور است گفت: با پیگیری‌های انجام شده و حسب برنامه ریزی سازمان مدیریت بحران کشور و مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن وزارت راه و شهرسازی با حضور مهندسان این مرکز در استان هشت ایستگاه جدید شتاب‌نگار نصب شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی بیان کرد: بازدید از ۴۴ ایستگاه شتاب‌نگاری و رفع نواقص موجود از دیگر برنامه‌های کارشناسان مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن وزارت راه و شهرسازی در استان بود.

وی گفت: دستگاه‌های شتاب‌نگار با ثبت سرعت موج برشی می‌توانند برای هر منطقه شتاب مبنای طراحی را در اختیار مهندسان طراح و مشاور قرار دهند و به نوعی زمینه پیشگیری از خسارت بیشتر زلزله‌ها را فراهم آورند.

آخوندی با بیان اینکه به زودی سامانه پاسخ سریع، به شبکه شتاب‌نگاری متصل می‌شود افزود: این اقدام می‌تواند کانون اصلی تخریب زلزله‌ها را به مدیران بحران نشان دهد تا در اعزام سریع امدادگران به محل حادثه در زمان طلایی مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی عنوان کرد: نصب تعدادی شتاب‌نگار در مناطق شهری با مشارکت شهرداری‌های بزرگ استان و مرکز تحقیقات از برنامه‌های در دست اقدام است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha