۱۱ آبان ۱۴۰۲، ۱۰:۱۸
کد خبرنگار: 2204
کد خبر: 85278234
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۷ روستا تحت تاثیر زلزله شوسف نهبندان قرار گرفته است

بیرجند - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از امدادرسانی به مناطق زلزله‌زده شوسف خبر داد و گفت: ۱۷ روستا تحت تاثیر زمین لرزه قرار گرفته و خسارت‌های جزئی داشته است.

محمدعلی کاووسی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در پی زمین لرزه‌های مکرر در بخش سرداران (دهستان عربخانه) شهرستان نهبندان ۴۸ دستگاه چادر اسکان اضطراری در ۱۷ روستای متاثر از زلزله برپا شد.

وی گفت: بعد از زمین لرزه ۴.۵ ریشتری ظهر دیروز مردم با ترس بیشتری منازل خود را ترک کردند لذا ضرورت داشت تا ظرفیت اسکان اضطراری را افزایش دهیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین ۴۲ تخته موکت و ۲۵ والر بین مردم مناطق زلزله‌زده توزیع شده است.

وی گفت: در پی وقوع زمین لرزه روز گذشته که در ادامه زلزله‌های قبلی بود، نیروهای هلال احمر دیشب با همکاری دهیاران و بخشداری کنار مردم بودند تا افرادی که دچار ترس و نگرانی شده‌اند داخل چادرها اسکان پیدا کنند.

کاووسی تصریح کرد: به‌رغم اینکه منازل مناطق تحت تاثیر زلزله قابل سکونت است اما هلال احمر تلاش کرده برای حفظ آرامش مردم چادرهای اردوگاهی را برپا کند.

وی افزود: با توجه به‌ زلزله‌های پی در پی منطقه شوسف مردم دچار ترس شده‌اند که امدادگران و نجاتگران از ساعات اولیه با حضور در محل زلزله ضمن دعوت افراد به حفظ آرامش، کمک‌ها و آموزش‌های لازم را ارائه کرده‌اند.

۱۷ روستا تحت تاثیر زلزله شوسف نهبندان قرار گرفته است

فرماندار نهبندان هم شب گذشته از تخریب ۲ منزل قدیمی در روستاهای متاثر از زلزله خبر داد و گفت: بقیه منازل در حد ترک خوردگی آسیب دیده است.

زمین لرزه‌ای با بزرگی ۴.۵ در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۱۴ و ۹ دقیقه دیروز - چهارشنبه - در سایت مرکز لرزه نگاری کشوری به نام سربیشه ثبت شد که به گفته مسئولان محلی کانون این زمین لرزه روستای تیغدر در مرز بین شهرستان‌های نهبندان و سربیشه است و مربوط به بخش سرداران شهرستان نهبندان می‌شود.

زمین لرزه‌ پنج ریشتری نیز ساعت ۱۲ و ۴۳ دقیقه و ۴۰ ثانیه روز سه‌شنبه حوالی شوسف در شهرستان نهبندان را لرزاند که کانون آن در ۴۴ کیلومتری شوسف، ۵۳ کیلومتری سربیشه و ۶۹ کیلومتری مود ثبت شد.

همچنین زلزله ۵.۳ ریشتری بامداد جمعه (پنجم آبان) شوسف را لرزاند که پس لرزه‌های آن همچنان ادامه دارد به طوری که بعد از زلزله روز گذشته هفت پس لرزه در شوسف ثبت شده و بزرگترین آنها ۳.۷ ریشتر بوده است.

بیشترین مناطق تحت تاثیر زلزله در شهرستان نهبندان روستاهای دهستان عربخانه و بخش سرداران است که این زمین لرزه‌ها بنابر اعلام مسئولان، خسارت چندانی نداشته است.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و نهبندان در ۲۰۰ کیلومتری جنوب بیرجند با کشور افغانستان هم مرز است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha