۲۷ دی ۱۴۰۲، ۱۴:۱۵
کد خبرنگار: 1053
کد خبر: 85357328
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رانندگان شهری پرخطر قزوین شناسایی می‌شوند

۲۷ دی ۱۴۰۲، ۱۴:۱۵
کد خبر: 85357328
رانندگان شهری پرخطر قزوین شناسایی می‌شوند

قزوین - ایرنا- معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین گفت: شیوه‌نامه شناسایی و اصلاح رفتار ترافیکی رانندگان پرخطر و حادثه‌ساز شهر قزوین با رویکرد فرهنگی و نهادینه‌سازی رفتارهای اجتماعی رانندگان و کاهش حوداث ناشی از آن تهیه و با دستور مقام قضایی ابلاغ شد.

اسماعیل عرشیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام این خبر اظهار کرد: شیوه‌ نامه شناسایی و اصلاح رفتار ترافیکی رانندگان پرخطر پس از طرح در کمیته تخصصی و تایید آن در شورای ترافیک استان، به تصویب نهایی شورای پیشگیری از وقوع جرم استان رسیده است.

وی ادامه داد: راننده پر خطر به راننده ای اطلاق می شود که حداکثر طی سه ماه بیش از ۲ تخلف خطرناک رانندگی مرتکب شده و دارای خلافی خودرو بیش از ۳۰ میلیون ریال باشد و یا اینکه طی ۶ ماه در یک فقره تصادف منجر به فوت یا جرح، مقصر حادثه شناخته شود.

عرشیان ادامه داد: هر دو ماه یک مرتبه رانندگان پرخطر با استفاده از سامانه دوربین های هوشمند مرکز کنترل ترافیک شهرداری قزوین و با اعلام پلیس راهور شناسایی و اعمال قانون می شوند.

این مسوول ادامه داد: معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین به بررسی و تجزیه و تحلیل سالانه آمار حوادث ناشی از رفتار رانندگان پرخطر شهر قزوین با همکاری پلیس راهور می‌پردازد.

وی اضافه کرد: توقیف وسیله نقلیه و یا ضبط گواهینامه رانندگی، برگزاری دوره های آموزشی- توجیهی برای رانندگانی که طی سه ماه مرتکب حداقل سه تخلف رانندگی پر خطر شوند، آزمایش سلامت جسمی و روانی رانندگان پر خطر، توقیف وسیله نقلیه و یا ضبط گواهینامه توسط پلیس راهور ظرف حداکثر ۴۸ ساعت، گذران دوره های آموزشی جهت رفع توقیف وسیله نقلیه از موارد مطروحه در شیوه نامه شناسایی و اصلاح رفتار ترافیکی رانندکان پرخطر و حادثه ساز شهر قزوین است.

عرشیان با بیان اینکه دوره آموزشی- توجیهی در محل دادگستری کل استان قزوین برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: در صورتی که راننده متخلف از شرکت در دوره آموزشی خودداری کنند مسوولیت عدم رفع توقیف وسیله نقلیه یا گواهینامه رانندگی بر عهده خود آنان خواهد بود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین یادآور شد: معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری قزوین، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین و معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قزوین از اعضای اصلی کارگروه شناسایی و اصلاح رفتار ترافیکی رانندگان پرخطر شهر قزوین هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha