۱۵ فروردین ۱۴۰۲، ۱۵:۲۸
کد خبرنگار: 911
کد خبر: 85073654
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تصادفات فوتی قزوین در ایام نوروز ۱۱ درصد کاهش یافت

۱۵ فروردین ۱۴۰۲، ۱۵:۲۸
کد خبر: 85073654
تصادفات فوتی قزوین در ایام نوروز ۱۱ درصد کاهش یافت

قزوین - ایرنا - فرمانده انتظامی قزوین با اشاره به اعمال قانون حدود ۶۳ هزار دستگاه خودرو در نوروز امسال از سوی پلیس راهور استان، گفت: تصادفات فوتی ایام نوروز ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال قبل با کاهش ۱۱ درصدی همراه بود.

به گزارش ایرنا به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس قزوین، سردار "علی ابراهیمی" روز سه شنبه با اعلام این خبر افزود: سهم استان قزوین از تصادفات کل کشور ۸/۲ درصد بوده و ۶/۳ درصدی از راههای برون شهری کشور به استان ما تعلق دارد.

وی اضافه کرد: بر اساس آمار ارائه شده از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تردد ثبت شده در استان طی سال جاری ۱۹ میلیون و ۲۰۸ هزار و ۶۰۲ تردد بود که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته یک درصد کاهش دارد.

فرمانده انتظامی استان قزوین تصریح کرد: قزوین با توجه به موقعیت استراتژیک و شاهراهی در مسیر شمال به جنوب و شرق به غرب در میان سایر استان‌ها جایگاه ویژه‌ای از نظر حجم تردد و حضور مسافران نوروزی را به خود اختصاص داده است.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه تلفات ناشی از تصادفات نسبت به سال گذشته کاهش داشته است،افزود: پلیس راه استان نیز در راستای خدمات رسانی بهتر و مدیریت ترددها از ۲۳ اسفند ماه طرح نوروزی را با همکاری سایر دستگاه های خدمت رسان از جمله راهداری، اورژانس، هلال احمر و سایر دستگا ها آغاز کرد که تلاش این افراد منجر به کاهش ۱۱درصدی تعداد تصادفات فوتی نسبت به سال گذشته شده است.

فرمانده انتظامی استان قزوین اظهار کرد: هرچند ما معتقدیم حتی فوت یک نفر از همطونان در حوادث ترافیکی نگران کننده و زیبنده فرهنگ مردم ایران نیست و می تواند با رعایت هرچه بهتر قوانین، سیر کاهشی خود را حفظ کرده و تلفات خود را به حداقل ممکن برسانیم.

سردار ابراهیمی با اشاره به بسیج تمامی امکانات و نیروهای پلیس برای مدیریت ترافیک مسیرهای ارتباطی در طرح نوروزی،خاطرنشان کرد: پلیس راه استان با استفاده از ۷۰ تیم از همیاران جهادی پلیس و ظرفیت مردمی برای خدمت رسانی و تامین نظم و امنیت ترافیکی جاده ها در ۳۰ نقطه حادثه خیز استان مستقر که ثمره این اقدامات کاهش تصادفات فوتی در محورهای مواصلاتی استان شده است.

وی با اشاره به افزایش ۲۸ درصدی مجموع تصادفات جاده ای،افزود: در راستای کنترل ترافیک و کاهش تصادفات ۶۲ هزار و ۹۹۷ خودرو متخلف اعمال قانون شدند که از این تعداد ۵۴ هزار و ۲۵۷ فقره مربوط به تخلفات حادثه ساز بوده و ۲ هزار و ۲۲۱ راننده متخلف به علت عدم رعایت فاصله طولی جریمه شده و در مواردی نیز خودروی رانندگان متخلف از ۱ تا ۳ ساعت توقیف شده است.

سردار ابراهیمی با بیان اینکه در تصادفات درون شهری نیز علی رغم افزایش ۱۷ درصدی تصادفات،با کاهش صد درصدی فوتی ها مواجه بوده ایم،تصریح کرد: از ابتدای طرح نوروزی تصادفات خسارتی ۳۱ درصد و تصادفات جرحی نیز ۱۶ درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی استان قزوین در پایان به رضایت مردم از مجموعه انتظامی اشاره کرد و افزود: رضایت مندی مردم موجب خشنودی کارکنان انتظامی و ارائه خدمات ارزشمند به شهروندان و رسیدگی مضاعف به وظایف محوله است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha