۲۷ دی ۱۴۰۲، ۱۵:۰۳
کد خبرنگار: 992
کد خبر: 85357399
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ایران میزبان مسابقات دو و میدانی قهرمانی آسیا شد

بوشهر- ایرنا- سرپرست فدراسیون دو و میدانی گفت: مهم ترین رویداد این فدراسیون در حال حاضر مسابقات دو و میدانی داخل سالن قهرمانی آسیا است که طی روزهای ۲۸ تا ۳۰ بهمن امسال در تهران برگزار می‌شود .

به گزارش ایرنا " مهدی مبینی " روز چهارشنبه در مجمع انتخابات هیات دو و میدانی استان بوشهر اظهار کرد: میزبانی کشورمان از مسابقات داخل سالن قهرمانی آسیا فرصت مناسبی برای کسب سهمیه المیپک و مسابقات جهانی اسکاتلند محسوب می‌شود.

وی با اشاره به قدمت رشته ورزشی دو و میدانی در استان بوشهر افزود: در گذشته قهرمانان زیادی از جمله "عبدالرضا نوحه خوان" ، " منصور قربانی" و سایر قهرمانان در رده های تیم ملی برای این استان افتخار آفرینی کردند.

مبینی تصریح کرد: هم اکنون نیز " حسن مهین دوست " و" جواد عبیدی " در پرش ها از ملی پوشان دو و میدانی استان بوشهر هستند.

سرپرست فدراسیون دو و میدانی یادآور شد: استعدادیابی در آموزش و پرورش ، فعال کردن باشگاه ها و حضور در لیگ های کشوری زمینه ساز رونق این رشته ورزشی در استان‌ها است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر نیز با اشاره به اینکه دو و میدانی به عنوان ورزش مادر و پایه در دنیا محسوب می شود گفت: این اداره کل بصورت ویژه از این هیات و قهرمانان ورزشی دو و میدانی حمایت خواهد کرد.

یاسر جمالی اظهار کرد: برای دستیابی این استان در جایگاه اصلی خود در دو و میدانی در سطح ملی برنامه ریزی خواهد شد.

وی اضافه کرد: در بعد آموزش از تجربیات مربیان استان و کشور و همچنین در صورت نیاز از مربیان با دانش خارجی برای ارتقا این رشته استفاده خواهد شد.

در مجمع انتخابات هیات دو و میدانی استان بوشهر" حسین باستین " با ۱۴ رای اعضا، بعنوان منتخب این مجمع انتخاب شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha