پنتاگون: تلاش‌ها برای جلوگیری از اقدامات انصارالله یمن به نتیجه نرسیده است

نیویورک – ایرنا- سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد که تلاش ها برای جلوگیری از اقدامات انصارالله یمن، تاکنون به نتیجه نرسیده است.

به گزارش ایرنا، پاتریک (پت) رایدر سخنگوی وزارت دفاع آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران با اذعان به ناتوانی واشنگتن و شرکایش در برابر حملات انصار الله یمن بدون اشاره به دلیل اصلی این حملات افزود: «تلاش ها برای بازدارندگی حوثی ها هنوز به نتیجه نرسیده است.»

سخنگوی پنتاگون در عین حال ادعا کرد: حملات ما در تضعیف توانایی های حوثی ها موفق بوده است و اگر آنها به دنبال حملات تلافی جویانه باشند، تعجب نخواهیم کرد.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا همچنین گفت: حوثی‌ها باید از خود سوال کنند که تا چه اندازه می خواهند توانایی هایشان کاهش یابد.

این مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا همچنین ادعا کرد: «ما در دفاع از نیروهای خود و تجارت بین المللی در دریای سرخ تردید نخواهیم کرد. ما به همکاری با شرکای خود در منطقه برای جلوگیری از حملات بیشتر حوثی‌ها ادامه خواهیم داد.»

سخنگوی پنتاگون همچنین گفت که گزارش‌ها مبنی بر حمله به یک کشتی در خلیج عدن را دنبال می‌کنیم.

به گزارش ایرنا، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی در بیانیه ای اعلام کرد واشنگتن بار دیگر جنبش انصارالله یمن را در فهرست گروه‌های به اصطلاح تروریستی خود قرار داده است و این تصمیم پس از ۳۰ روز اجرایی می‌شود.

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید نیز با بیان این ادعا که «آمریکا در واکنش به تهدیدها و حملات مستمر در دریای سرخ، انصارالله یمن را که به حوثی‌ها نیز معروف است، به عنوان تروریست ویژه جهانی معرفی کرد»، گفت: اگر انصارالله حملات خود را در دریای سرخ و خلیج عدن متوقف کند، آمریکا فورا در این نامگذاری ارزیابی مجدد خواهد کرد.

نیروهای دریایی یمن هشدار داده‌اند که عملیات نظامی علیه کشتی‌ها و منافع اسرائیل را در دریای سرخ تا زمانی که حملات آن به غزه و جنایاتش علیه ملت فلسطین متوقف شود، ادامه خواهند داد.

آمریکا و انگلیس با همراهی ۸ کشور دیگر، ۲۱ دی ماه جاری برابر با ۱۱ ژانویه ۲۰۲۴ در پی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، به مواضع انصارالله یمن حمله کردند.

شورای امنیت سازمان ملل ۲۰ دی ماه جاری برابر با ۱۰ ژانویه ۲۰۲۴، قطعنامه پیشنهادی ایالات متحده آمریکا و ژاپن را با شماره ۲۷۲۲ علیه انصارالله یمن درباره حملات در دریای سرخ بدون اشاره به دلیل اصلی این حملات و حمایت‌های واشنگتن از رژیم اسرائیل در بمباران غزه، تصویب کرد. این قطعنامه، ۱۱ رای موافق ۱۵ عضو شورای امنیت را بدست آورد و بدون هیچ مخالفتی انجام شد و چهار عضو شورای امنیت از جمله روسیه و چین و الجزایر به آن رای ممتنع دادند. روسیه و چین از حق وتوی خود استفاده نکردند.

قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل از انصارالله یمن خواسته است حملات به محموله‌های تجاری و خطوط کشتیرانی را متوقف کند. این قطعنامه خواستار خویشتنداری برای جلوگیری از تشدید تنش‌ها در دریای سرخ و منطقه است و از همه طرف‌ها می‌خواهد تلاش‌های دیپلماتیک برای پایان دادن به بحران شامل حمایت از گفت‌ وگو و روند صلح یمن را تقویت کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha