یگان‌های مختلف نظامی آماده آغاز رزمایش پدافندی «مدافعان آسمان ولایت ۱۴۰۲»

بندرعباس - ایرنا - رزمایش پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت تا ساعتی دیگر در مناطق سواحل خلیج فارس و آبهای سرزمینی و دریای عمان به مساحتی حدود ۶۰۰ کیلومترمربع شروع خواهد شد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، سرتیپ قادر رحیم‌زاده فرمانده قرارگاه مشترک پدافند هوایی خاتم الانبیاء در این خصوص گفت: تعدادی از سامانه های پیشرفته برای نخستسن بار در این رزمایش حضور دارند.

ده‌ها فروند هواپیمای با سرنشین و بدون سرنشین متناسب با تاکتیک های روز در سمت‌ها و ارتفاعات مختلف مراکز حساس مشخص شده در این رزمایش را مورد حمله قرار خواهند داد و متقابلا سامانه های هوایی گسترش یافته در مناطق مورد نظر عملیات انجام می‌دهند.

در این رزمایش یگان‌هایی از نیروی هوایی ارتش، نیروی هوافضای سپاه، نیروی دریایی ارتش، نیروی دریایی سپاه و یگان‌هایی از دیده‌بانی‌های نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران حضور دارند.

رزمایش پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت در قالب شبکه یکپارچه و کاملا هماهنگ بوده و فرماندهی و کنترل پدافند هوایی تحت فرماندهی عملیاتی قرارگاه مشترک پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) انجام خواهد شد.

مناطق عمومی این رزمایش از آبادان تا چابهار بوده و سواحل خلیج فارس، آب‌های سرزمینی و دریای عمان و حدود ۴۰۰ کیلومتر در داخل کشور انجام خواهد شد و مساحتی حدود ۶۰۰ کیلومتر را در بر دارد.

این رزمایش کاملا واقعی بوده و شبیه‌سازی شده نیست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha