درمانگاه مهرشفا قلعه گنج به بهره‌برداری رسید+فیلم

جیرفت- ایرنا- درمانگاه مهرشفا قلعه گنج امروز(پنجشنبه) با حضور فرمانده سپاه ثارالله کرمان به بهره برداری رسید. 

به گزارش ایرنا مساحت زیربنای این درمانگاه ۴۰۰ مترمربع است و با همکاری موسسه خدمات درمانی بسیجیان، سپاه استان و بنیاد تعاون راه‌اندازی شده است.

این درمانگاه تخصصی شامل بخشهای اطفال، زنان، دندانپزشکی و عمومی است.

مسئول موسسه خدمات درمانی بسیجیان در آیین بهره‌برداری از این درمانگاه با بیان اینکه حدود ۱۰۰ میلیارد ریال برای آن هزینه شده است افزود: ۴۰ میلیارد ریال برای ساختمان هزینه شد، ۲۰ میلیارد ریال برای تجهیزات غیرپزشکی و پزشکی و ۳۰ میلیارد ریال هم برای تهیه تجهیزات دندانپزشکی هزینه شد.

محمدامین شمسی با اشاره به اینکه در تامین نیروی انسانی با مشکل مواجه هستیم ادامه داد: از همکاران در شبکه بهداشت می‌خواهیم در تامین نیروی انسانی ما را یاری دهند.

وی یادآور شد: سه یونیت دندانپزشکی داریم اما فعلا یک دندانپزشک حضور دارد و یک دندانپزشک دیگر از کرمان تامین می‌شود.

بهداشت نیاز عمده کرمان بعد از آب است

فرمانده سپاه ثارالله کرمان هم در این آیین گفت: بعد از آب عمده نیاز استان کرمان، بهداشت و درمان است و اهمیت این موضوع توسط موسسه خدمات درمانی بسیج و نمایندگی بنیاد تعاون بسیج دنبال شد.

وی ادامه داد: در شهربابک یک درمانگاه وجود دارد و در کرمان هم یک درمانگاه سالها در حال خدمات است و به دنبال راه‌اندازی درمانگاه در ۲ نقطه دیگر این شهر هستیم هستیم.

سردار نظری اضافه کرد: علاوه بر قلعه‌گنج در شهر بافت هم امروز یک درمانگاه به بهره برداری می رسد و در کهنوج زمین برای ساخت واگذار شده است.

وی گفت: چند نقطه استان برای ایجاد درمانگاه مشخص شده است و از بنیاد تعاون برای تجهیز مراکز و از شبکه بهداشت هم در تامین نیرو درخواست کمک داریم.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه سالها زیرساخت اساسی در جنوب و شرق استان ایجاد نشده است ادامه داد: راه های روستایی موضوع اولویت دیگر ما است و در حوزه مسکن محرومین هم به کمیته امداد کمک می کنیم.

وی گفت: پرستاران و پزشکان در کرمان تیمی را تشکیل دادند و بازماندگان مجروح حادثه کرمان را مورد رسیدگی قرار می‌دهند و به منازل آنها می روند.

سردار نظری افزود: آنانی که نتوانستند زائر و عاشق حاج قاسم را تاب بیاورند با این جنایت گور خود را کندند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha