رشد ۶۷ درصدی هزینه‌کرد مالیات برای شهرداری‌ و دهیاری‌های خراسان جنوبی

بیرجند - ایرنا - مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی از واریز سه هزار و ۳۱۶ میلیارد ریال درآمدهای مالیاتی در ۹ ماه امسال به حساب شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، مناطق فاقد دهیاری و عشایری استان خبر داد و گفت: این مقدار نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۷ درصد رشد داشته است.

علی کریمدادی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از این مبلغ، هزار و ۸۷۳ میلیارد ریال به حساب شهرداری‌ها، هزار و ۱۳ میلیارد ریال به حساب دهیاری‌ها، ۹۸ میلیارد ریال به حساب روستاهای فاقد دهیاری و ۳۳۲ میلیارد ریال به حساب مناطق عشایری استان به صورت مستقیم واریز شده است.

وی درخصوص سایر مصارف و هزینه‌کرد مالیات در ۹ ماه سال جاری گفت: تا پایان آذر امسال، مبلغ ۳۰۵ میلیارد ریال برای توسعه ورزش مدارس، ورزش همگانی، ورزش روستایی و عشایری، ورزش بانوان و زیرساخت‌های ورزش به‌ ویژه در حوزه جانبازان و معلولان و مبلغ هزار و ۱۱۳ میلیارد ریال به عنوان مالیات سلامت به حساب بهداشت و درمان واریز شده است.

رشد ۶۷ درصدی واریز درآمد مالیاتی برای شهرداری‌ها و دهیاری‌های خراسان جنوبی

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی ادامه داد: مالیات ابزاری برای توزیع بهتر و عادلانه تر درآمدهاست اما هزینه شدن بخش قابل توجهی از درآمدهای مالیاتی برای تامین امکانات بهداشتی و تخصیص بخش چشمگیری از این درآمدها به شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و فرمانداری‌ها برای توسعه امکانات رفاهی می‌تواند مشوقی برای پرداخت مالیات باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha