۲۹ دی ۱۴۰۲، ۱۳:۴۰
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 85358792
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

دهها حمله هوایی رژیم صهیونیستی به ساکنان غزه و خان یونس

تهران - ایرنا - نیروهای رژیم اشغالگر صهیونیستی برای صد و پنجمین روز متوالی با انجام ده ها حمله هوایی، گلوله باران و بمباران غیر نظامیان، ضمن قتل عام شهروندان فلسطینی در مناطقی که به آنجا یورش می برند به انجام جنایات وحشیانه خود ادامه می دهند.

به گزارش روز جمعه ایرنا به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، جنگنده های اسرائیل و یگان های توپخانه‌ این رژیم اشغالگر امروز (جمعه) به حملات و بمباران وحشیانه خود به مناطق مختلف نوار غزه ادامه دادند و منازل، مجموعه ها، تاسیسات و خیابان‌های این منطقه را هدف قرار دادند و صدها فلسطینی را شهید و مجروح کردند.

خبرنگار پایگاه خبری این مرکز گزارش داد که یکی از شهروندان فلسطینی به نام « محمود ابوظریفه»‌ بر اثر حمله موشکی ارتش رژیم صهیونیستی در نزدیکی مسجد «شهید اسماعیل ابو شنب» در عبسان الکبیره در شرق خانیونس به شهادت رسید و پیکر او در مدارس آوارگان شهر عبسان به خاک سپرده خواهد شد.

بر اساس این گزارش، درگیری ها بین نیروهای مقاومت فلسطینی و اشغالگران صهیونیستی در ضلع جنوبی منطقه عبسان الکبیره در شرق خانیونس ادامه دارد و صدای گلوله و انفجار به گوش می رسد.

نماینده آژانس بین المللی امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک با اشاره به اینکه به دلیل محدود بودن دسترسی به منطقه شمال غزه اطلاعات بسیار کمی از وضعیت این منطقه وجود دارد گفت که نیروهای رژیم صهیونیستی اجازه بازدید از شمال غزه را به وی نداده اند.

وی به پایگاه پایگاه خبری مرکز اطلاع رسانی فلسطین گفت که کاروان ها و کامیون های امدادی ما در بیشتر موارد به مدت طولانی در پاسگاه های ایجاد شده توسط نیروهای رژیم اشغالگر اسرائیل معطل می شوند و بسیاری از آوارگان و افراد مستاصل به کامیون ها نزدیک می شوند تا مستقیماً غذا بگیرند و در بسیاری موارد کامیون ها بدون قرارگرفتن در چرخه توزیع خالی می شود و مقامات رژیم اسرائیل زمانی به کاروان‌های «آنروا» حامل مواد غذایی اجازه عبور می دهند که تقریباً خالی شده‌اند.

منابع رسانه ای فلسطینی از شهادت تعدادی از فلسطینیان در نزدیکی مسجد السلام در مرکز السمین خبر دادند و اضافه کردند که نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی به تیم های پزشکی اجازه حضور بر اجساد آنها را ندادند.

مرکز اطلاع رسانی فلسطین همچنین از مجروح شدن تعدادی از فلسطینیان پس از بمباران مسجد النور در محله الصبره در غزه توسط ارتش رژیم صهیونیستی خبر داد .

جمعیت هلال احمر فلسطین اعلام کرد که نیروهای رژیم اشغالگر اسرائیل « هانی وادی» داوطلب این جمعیت که به مدت ۲۶ روز از داخل مرکز اورژانس هلال احمر در جبالیا بازداشت کرده بودند را آزاد کردند اما بازداشت پنج نفر از کارکنان جمعیت هلال احمر فلسطین در نوار غزه توسط نیروهای رژیم اسرائیل همچنان ادامه دارد.

بر اساس این گزارش، ۱۵ فلسطنی از جمله زنان و کودکان بر اثر بمباران یک آپارتمان مسکونی محل سکونت آوارگان در مجاورت بیمارستان الشفاء در غزه، شهید و تعدادی دیگر مجروح شدند.

همچنین تیم های امدادی پس از حمله بامداد امروز نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی به منطقه شیخ رضوان در شمال غزه، پیکر سه شهید از خانواده ابو قادوس را از زیر آوار بیرون آوردند.

بامداد امروز قایق های رژیم اسرائیل نوار ساحلی شهر غزه و شمال آن را را بمباران کردند و نظامیان صهیونیستی به منطقه مصابه در شمال شهر رفح یورش بردند.

محله المناره در جنوب شرقی خانیونس نیز مورد حمله جنگنده های ارتش رژیم صهیونیستی قرار گرفت و در نتیجه بمباران رژیم صهیونیستی به منزل مسکونی خانواده الکاظمی در اردوگاه خانیونس هشت فلسطینی شهید و هفت نفر دیگر مجروح شدند.

جمعیت هلال احمر فلسطین گزارش داد که یگان توپخانه ارتش رژیم اشغالگر اسرائیل به شدت اطراف بیمارستان الامل در خانیونس وابسته به این جمعیت را گلوله باران کرد و ترکش های ناشی از این حملات به مرکز اورژانس این بیمارستان به شدت آسیب وارد کرد.

خبرنگار مرکز اطلاع رسانی فلسطین گزارش داد که نیروهای رژیم اشغالگر صهیونیستی از بامداد امروز (جمعه) به منفجر کردن منازل شهروندان در محله‌های مختلف جنوب شرقی و جنوب غربی خانیونس ادامه می دهند.

بر اساس این گزارش، قطعی تلفن و اینترنت در مرکز و جنوب نوار غزه برای هشتمین روز متوالی ادامه دارد.

به گزارش ایرنا، حملات همه جانبه رژیم صهیونیستی به نوار غزه در حالی وارد صد و پنجمین روز خود شده که با مقاومت مردم غزه و فلسطینیان که تاکنون بیش از ۲۴ هزار شهید در پی داشته است رژیم صهیونیستی برای اولین بار در طول عمر ۷۵ ساله تاسیس جعلی خود به طور همزمان ضربات سهمگینی از چهار گروه مقاومت اسلامی دریافت کرده و به هیچ یک از اهداف ادعایی خود دست نیافته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha