به گزارش ایرنا از وزارت راه و شهرسازی، «محمد هادی ضیاییمهر» با بیان اینکه لکوموتیو یکی از گلوگاههای اصلی شبکه ریلی بوده و هزینه نگهداری آن سنگین است، افزود: با تاکید مدیرعامل راه آهن، منابع حاصل از وصول مطالبات راه آهن باید با اولویت در اختیار شرکتهای مالک لکوموتیو قرار گیرد تا هم میزان مطالبات آنها کاهش یابد و هم بتوانیم اثربخشی بهتری از لکوموتیوها داشته باشیم تا بخشی از گلوگاه شبکه ریلی رفع شود.
عضو هیات مدیره راهآهن با اشاره به اینکه اثرات بهبود وضعیت مالی ناشی از وصول مطالبات شرکت راه آهن، نه فقط در کمیت بلکه در کیفیت فنی لکوموتیوها نیز موثر بوده است، خاطرنشانکرد: متوسط درصد قابلیت اطمینان لکوموتیوهای بخش خصوصی در فصل تابستان امسال ۷۲ درصد بوده که در پاییز و با تزریق منابع مالی بیشتر به ۸۰ درصد رسیده است و رشد هشت درصدی وضعیت کیفی لکوموتیوها را شاهد هستیم.
وی ابراز امیدواری کرد با استمرار تامین منابع مالی که ناشی از وصول مطالبات است، در ماههای آینده وضعیت بهتری را رقم بزنیم و افزایش آماده به کاری و قابلیت اطمینان لکوموتیوها، منجر به بهبود حمل بار ریلی شود.
به گزارش ایرنا، پیشتر مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران اعلامکرد: در هشت ماهه امسال در همسنجی با پارسال رشد پنج درصدی در ترانزیت و ۱۰ درصدی در جابهجایی مسافر به ثبت رسید و رکوردها در این زمینه جابهجا شد.
نظر شما