دیده‌بان حقوق بشر اروپای مرکزی: شواهد دیگری از نسل‌کشی در غزه ثبت کردیم

تهران - ایرنا - دیده‌بان حقوق بشر اروپای مرکزی اعلام کرد که شواهدی دیگری از جنایت نسل‌کشی در غزه که توسط رژیم اشغالگر اسرائیل انجام شده را مستند کرده است.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری فلسطینی «سما»، دیده بان حقوق بشر اروپای مرکزی در بیانیه ای افزود که شواهدی از شهید شدن ۹۴ استاد دانشگاه همراه با صدها معلم و هزاران دانشجو به عنوان بخشی از جنایت گسترده نسل کشی که از هفتم اکتبر (۱۵ مهر) توسط رژیم اشغالگر اسرائیل در نوار غزه انجام شده را مستند کرده است.

دیده بان حقوق بشر اروپای مرکزی اضافه کرد: ارتش رژیم صهیونیستی از بین هزاران حمله هوایی که در نوار غزه انجام داده، حملات عمدی و هدفمندی را نیز علیه شخصیت‌های آموزشی، علمی و اندیشمند در نوار غزه انجام داده است که ده‌ها نفر از آنها در حملات مستقیم به خانه‌هایشان بدون هشدار قبلی هدف قرار گرفته و کشته (شهید) شدند.

این بیانیه افزود که این افراد به همراه اعضای خانواده یا سایر خانواده ها که به آنها پناهنده شده بودند در زیر آوار ناشی از حملات رژیم اسرائیل جان خود را از دست دادند.

خبرگزاری سما همچنین از شناسایی ۲۰ جسد که در حمله قبلی رژیم صهیونیستی به اردوگاه های البریج و المغازی و منطقه المصدر در مرکز نوار غزه شهید شده بودند، خبر داد.

پیش‌تر مرکز اطلاع رسانی فلسطین نیز دیروز (جمعه) از حمله نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی به ساختمان دانشگاه الاسراء فلسطین واقع در نوار باریکه غزه و تخریب آن همراه با سه هزار اثر تاریخی خبر داده بود.

همچنین پیشتر «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) خواستار برگزاری فوری نشست سران کشورهای عربی و اسلامی در واکنش به جنایات صهیونیست‌ها در حمله به مدارس محل استقرار غیرنظامیان شده بود.

رژیم صهیونیستی از آغاز عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر گذشته، بارها دانشگاه‌ها و مدارس فلسطینی را هدف بمباران قرار داده است.

پیشتر مقامات رسمی فلسطینی در غزه اعلام کرده بودند که بر اثر حملات رژیم صهیونیستی به ۲۱۲ مدرسه خسارت وارد شده و فعالیت ۴۵ مدرسه متوقف شده و ۲۵۱۰ دانش‌آموز در پایه‌های مختلف تحصیلی به شهادت رسیده‌اند.

به گزارش ایرنا، جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه در حالی به صد و ششمین روز خود رسیده که این رژیم در سردرگمی محض، کشتار مردم بی دفاع غزه را ادامه داده، در افکار عمومی در جهان منفورتر شده و مورد پیگرد و محکومیت کشورهای جهان قرار گرفته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha