واکنش نهادها و شخصیت‌های بین‌الملی نسبت به فاجعه انسانی در غزه

تهران-ایرنا- نهاد بین‌الملی و شخصیت سیاسی خارجی و فلسطینی نسبت به فاجعه انسانی در غزه هشدار دادند و خواستار توقف فوری جنگ و برقراری آتش بس شدند.

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه‌های فلسطینی، در همین راستا، برنامه جهانی غذا نسبت به بحران اوضاع در غزه به علت کمبود سوخت هشدار داد.

سازمان پزشکان بدون مرز

این سازمان نیز با ابراز نگرانی از حوادث جاری در غزه اعلام کرد که به شدت نگران اوضاع جاری در غزه هستیم و ارتباط‌مان با همکارانمان در غزه قطع شده است.

مدیر اجرایی یونیسف

واکنش نهادها و شخصیت‌های بین‌الملی نسبت به فاجعه انسانی در غزه

کاترین راسل مدیر اجرایی صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) نیز با ابراز نگرانی از شرایط وخیم غزه گفت: ارتباط با همکارانمان در غزه قطع است و من به شدت نگرانی امنیت جانی آنها در شب ترسناک دیگری برای یک میلیون کودک هستم.

دیده‌بان حقوق بشر

دیده بان حقوق بشر نیز در خصوص قطع ارتباط غزه با جهان، این اقدام صهیونیست‌ها را تهدیدی برای پنهان کردن جنایات گسترده آنان در این باریکه دانست.

سازمان عفو بین‌المل

سازمان عفو بین‌الملل نیز جمعه شب در واکنش به قطع برق، تلفن و اینترنت مردم غزه و ارتباط این باریکه با جهان هشدار داد: کار ثبت جنایت‌های جنگی علیه غیرنظامیان غزه به وسیله سازمان‌های حقوق بشر بسیار دشوار شده است.

این سازمان همچنین اعلام کرد: غیرنظامیان در نوار غزه به دنبال قطع ارتباط این منطقه با جهان در جریان بمباران و گسترش حملات زمینی در معرض خطرات بی‌سابقه‌ای هستند.

عفو بین الملل افزود: غیر نظامیان در غزه در معرض خطر بی‌سابقه قرار دارند و اسرائیل راه‌های ارتباطی آنها را قطع کرده و بمباران و حملات خود به آنان را شدت داده است.

این سازمان حقوق بشری هشدار داد: اسرائیل باید حملات بی‌هدف و نامناسب خود که منجر به کشتار و زخمی شدن هزاران غیر نظامی شده را متوقف کند.

سازمان جهانی بهداشت

واکنش نهادها و شخصیت‌های بین‌الملی نسبت به فاجعه انسانی در غزه

اوضاع انسانی در غزه چنان فاجعه بار است که در سایه قطع تلفن همراه، برق و اینترنت در غزه، سازمان جهانی بهداشت جمعه شب اعلام کرد که ارتباط با کارمندانش در این باریکه به صورت کامل قطع شده است.

هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل متحد

لین هستینگز هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل متحد در فلسطین نیز جمعه شب هشدار داد: جان غیرنظامیان، کادر پزشکی، روزنامه‌نگاران و کارمندان سازمان ملل در غزه در معرض خطر بزرگی قرار دارد.

وی افزود: ارتباط غزه با جهان در سایه بمباران بسیار شدید قطع شده است.

واکنش نهادها و شخصیت‌های بین‌الملی نسبت به فاجعه انسانی در غزه

هستینگز گفت: بیمارستان‌ها نمی‌توانند بدون ارتباطات، سوخت، غذا، آب و دارو به کار خود ادامه دهند.

جنبش مردمی آزادیبخش فلسطین

این جنبش نیز در بیانیه‌ای در این ارتباط تأکید کرد: قطع ارتباط و اینترنت تلاش دشمن برای مسکوت گذاشتن صدای غزه و سرپوش نهادن بر جنایت‌ها و شکست‌هایش در فلسطین است.

بسیاری از شخصیت‌های سیاسی فلسطینی و دیگر کشورها نیز نسبت به پیامدهای فاجعه بار این اقدام رژیم صهیونیستی هشدار داده و تأکید کردند که این اقدام برای کشتار ملت غزه در سایه سکوت و تاریکی صورت می‌گیرد.

در همین راستا، گوستاوو پترو رئیس‌جمهوری کلمبیا جمعه شب به قطع برق و اینترنت غزه توسط اسرائیل واکنش نشان داد و آن را محکوم کرد.

پترو در بیانیه‌ای گفت: اسرائیل برق و اینترنت غزه را برای شروع قتل عام قطع کرده است.

رئیس جمهوری ونزوئلا

نیکولاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا نیز در واکنش به این اقدام صهیونیست‌ها گفت: باید کشتار دسته جمعی فلسطینی‌ها فورا پایان یابد.

واکنش نهادها و شخصیت‌های بین‌الملی نسبت به فاجعه انسانی در غزه

وی افزود: فلسطین آزاد باد و جهانیان خواستار آتش‌بس فوری و بی‌قید و شرط در فلسطین هستند.

معاون وزیر امور حقوق اجتماعی اسپانیا

«پون پلارا» معاون وزیر امور حقوق اجتماعی اسپانیا در واکنش به قطع خطوط ارتباطی و اینترنت نوار غزه اظهار گفت: اسرائیل تمام ابزارهای ارتباطی نوار غزه را قطع کرده است، هدف روشن است، تلاش برای فرار از مجازات و این امر از ارتکاب جنایات فجیع‌ تر است.

نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین

«محمد اشتیه» نخست وزیر تشکیلات خودگردان فسطین جمعه شب هشدار داد: قطع تلفن همراه، اینترنت و آب با هدف کشتار ملت فلسطین در غزه انجام گرفته است.

وی افزود: قطع اینترنت و تلفن همراه تلاشی برای ارتکاب جنایت علیه مردم غزه در سکوت و تاریکی است.

معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین

محمد الهندی معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز در این باره با اشاره به قطع برق، تلفن و اینرنت توسط رژیم صهیونیستی گفت: اسرائیل نمی‌خواهد جنایاتی را که در غزه انجام می‌دهد، دنیا مشاهده کند.

در حملات بی‌سابقه و بی‌امان رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف غزه، بیش از ۱۰۰ فلسطینی در نتیجه بمباران مناطقی در غرب شهر غزه شهید شدند.

این افراد در نتیجه بمباران یک برج مسکونی در محله الشاطی در غرب شهر غزه به شهادت رسیدند.

این شهدا از آوارگان مناطق دیگری در نوار غزه بوده که به این برج پناه برده بودند.

منابع خبری فلسطینی بامداد شنبه نیز اعلام کردند که مناطق شرقی البریج و جبالیا در نوار غزه زیر آتش سنگین توپخانه دشمن صهیونیستی قرار دارد.

همچنان که حملات هوایی و توپخانه‌ای شدید رژیم صهیونیستی به شمال نوار غزه همچنان ادامه دارد.

شدت حملات گسترده رژیم صهیونیستی به غزه آنقدر زیاد بود که رادیو ارتش این رژیم آن را بی‌سابقه خواند.

کشتی‌های جنگی ارتش رژیم صهیونیستی نیز مناطقی را در نوار غزه هدف قرار دادند.

همزمان برخی منابع از درگیری‌ شدید مقاومت با اشغالگران در شمال نوار غزه خبر دادند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha