مترو تهران میزبان چهل و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر

تهران بزرگ - ایرنا - معاون امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه از همکاری با اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور اجرای نمایش‌های خیابانی چهل و دومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر در مترو تهران خبر داد.

به گزارش ایرنا از شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه، سید محمد نقیب روز شنبه گفت: همزمان با افتتاحیه این جشنواره، فضاهای فرهنگی و تبلیغاتی مترو تهران به تبلیغ جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر اختصاص پیدا می‌کند.

وی اظهار کرد: مترو تهران میزبان ۲۰ نمایش خیابانی از جشنواره تئاتر فجر خواهد بود که در ایستگاه‌ تئاتر شهر و ایوان انتظار ایستگاه مترو میدان حضرت ولیعصر(عج) اجرا می‌شود.

نقیب افزود: طبق جدول بخش خیابانی چهل‌ و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، نمایش‌های خیابانی در چهار بخش مسابقه تئاتر خیابانی ایران، ویژه غزه، هویت ملی و فراگیر از روز دوشنبه دوم تا چهارشنبه یازدهم بهمن اجرا می‌شود.

مترو تهران میزبان چهل و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر

ویژه برنامه قطار دانایی در مدارس شهر تهران

معاون امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه همچنین از اجرای ویژه برنامه قطار دانایی در مدارس شهر تهران خبر داد.

وی گفت: طرح فرهنگی و آموزشی قطار دانایی با هدف انتقال مفاهیم و آموزش‌های شهروندی به کودکان و فرهنگ استفاده از مترو، مزیت‌های استفاده از حمل و نقل عمومی در جهت کاهش آلودگی هوا، آشنا سازی دانش آموزان با فرهنگ شهروندی به منظور استفاده مطلوب از مترو، شناخت علائم و نشانه‌ها با حضور کارشناسان آموزش دیده در خصوص آموزش شهروندی در مدارس مقطع ابتدایی در سطح شهر تهران برگزار می‌شود.

نقیب افزود: در این طرح مربیان مسلط به انتقال آموزه‌های فرهنگ‌ساز در حوزه مترو با حضور در کلاس‌های درسی دانش‌آموزان مقطع ابتدایی یک زنگ درسی را به نام زنگ مترو رقم می‌زنند و نکات ایمنی و نحوه استفاده صحیح از مترو مانند استفاده از پله برقی، رعایت حریم ریلی، رعایت حق تقدم و احترام به سالمندان و افراد ناتوان و همچنین نحوه مراقبت از اموال عمومی را به آنان آموزش می‌دهند.

معاون امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری راه آهن شهری تهران و حومه تاکید کرد: طرح قطار دانایی روزهای چهارشنبه هر هفته در یکی از مدارس شهر تهران برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha