۱ بهمن ۱۴۰۲، ۱۲:۳۳
کد خبرنگار: 1179
کد خبر: 85360512
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۴۲۰هزار میلیارد ریال برای تکمیل طرح فعال راهسازی خوزستان نیاز است

اهواز - ایرنا - مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت: برای تکمیل طرح فعال راهسازی استان، ۴۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

به گزارش ایرنا مسعود بیات‌منش روز یکشنبه در گفت و گوی رسانه‌ای بیان کرد: در استان خوزستان ۲ هزار و ۵۵۰ کیلومتر راه اصلی و شریانی وجود دارد که از این میزان، بهسازی ۶۵۰ کیلومتر با اعتبار ۱۲۰ هزار میلیارد ریال در دست اجرا است.

وی سهم اداره کل راه و شهرسازی استان از این میزان را ۲۶۰ کیلومتر در قالب ۶۰ طرح فعال عنوان کرد و گفت: ۳۰ هزار میلیارد ریال برای اجرای آنها اختصاص یافته است.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان در ادامه محور اهواز - خرمشهر، اهواز - چذابه، اهواز- هفتکل - ایذه - دهدز و پل عنافچه را چهار طرح شاخص استان در حوزه راه دانست و افزود: برای تکمیل محور اهواز - خرمشهر به طول ۱۰۰ کیلومتر، ۳۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی با اشاره به چهار خطه شدن محور اهواز- چذابه به طول ۱۰۰ کیلومتر گفت: در این محور چهار پل بزرگ از جمله پل سابله، حمیدیه، سوسنگرد و بستان وجود دارد که عملیات احداث آنها در اولویت است.

بیات منش ادامه داد: ساخت پل سابله تکمیل شده و نصب آن به زودی انجام خواهد شد همچنین عملیات ساخت پل سوسنگرد با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است. طرح ساخت پل حمیدیه پس از مشخص شدن پیمانکار به سرعت اجرایی خواهد ش و طرح پل بستان نیز در مرحله برگزاری مناقصه و نیازمند اعتبار است.

وی افزود: طرح محور اهواز- هفتکل - ایذه - دهدز یکی از مهمترین طرح‌های راه استان به شمار می‌رود که برای تکمیل آن ۳۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان در خصوص طرح احداث پل عنافچه گفت: در حال حاضر ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و برای اتمام آن ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار لازم است.

بر اساس این گزارش استان خوزستان، ۱۳۵ کیلومتر آزادراه، ۸۵۰ کیلومتر بزرگراه و یک هزار و ۵۶۵ کیلومتر راه ۲ خطه دارد.

میزان تصادفات منجر به مرگ در خوزستان در ۹ ماهه امسال، ۸.۶ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش یافته است.

نصب ۲ هزار تابلوی راهنمایی و رانندگی در استان، افزایش ۲ برابری خط کشی مسیرها، افزایش ۴۰ درصدی برخورد با متخلفان و ۳۰ درصدی توقف رانندگان متخلف از جمله اقدامات پلیس راه استان خوزستان در سال جاری است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha