قالیباف: مجاهدت افسران نیروی هوایی ارتش همواره افتخارآفرین است

تهران- ایرنا- رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: پنج بار سوخت‌گیری بدون فرود و بیش از ۱۴ ساعت پرواز متوالی با هیچ استانداردی سازگار نیست اما مجاهدت افسران نیروی هوایی ارتش باعث شد این ماموریت‌ها در دوران دفاع مقدس به خوبی انجام شود.

به گزارش خبرنگار دفاعی ایرنا، محمدباقر قالیباف روز یکشنبه - اول بهمن ماه - در اولین کنگره بزرگداشت شهدای نیروی هوایی ارتش و ۶۳ شهید دانش‌آموخته دانشگاه شهید ستاری اظهار داشت: امروز جوانان بدون شک میراث‌داران این شهدا هستند و در این مسیر حرکت می‌کنند.

وی خطاب به نسل جوان و افسران جدید دانشگاه شهید ستاری افزود: ما در مکتب اسلام و در باورهایمان از قرآن کریم آنگونه فهم می‌کنیم که خداوند اگر عنایتش بر این قرار بگیرد که فرد، مجموعه و یا ملتی را هدایت کند در هر سختی، مشکلات و خطری او را به سمت حق، حقیقت و عدالت سوق می دهد.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نیروی هوایی در زمان رژیم گذشته و آمریکا از هر جهت روی نیروی هوایی سرمایه گذاری می کردند و قصد داشتند این مجموعه را آنگونه تربیت کنند که در گفتمان و باورهای خود داشتند اما به خواست خدا و وجود افراد مخلص، اینگونه رقم خورد که همین نیروی هوایی، اولین افسران و همافرانی می‌شوند که در مسیر انقلاب، قبل از پیروزی انقلاب به میدان می‌آیند. تاکید من بر این است که از ابتدا به این نیرو عنایت ویژه‌ای بوده است که در این مسیر حرکت کند.

قالیباف اظهار کرد: گزارشات در نیروهای امنیتی را قبل از انقلاب بخوانید و ببینید که عناصر متدین و انقلابی در دل همین نیروی هوایی و قبل از انقلاب شکل گرفتند و بروز و ظهور آن را در بهمن ۵۷ قبل از پیروزی انقلاب آن بود که به صورت رسمی و رزمی در یک محیط می‌آیند و حضور پیدا می‌کنند که این نشان و افتخار بزرگ برای نیروی هوایی ارتش است.

وی گفت: با مرور حوادث بعد از انقلاب چه در کردستان، چه در دوران دفاع مقدس و آغاز تهاجم دشمن در می یابیم که انسجام لازم به دلیل اینکه زمان زیادی از انقلاب نگذشته بود، وجود نداشت.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در دوره بنی‌صدر نیز مشکلات و معضلات زیادی وجود داشت و دشمن از همه جا به کشور حمله کرد و ما با چشم خودمان به عنوان یک راوی دیدیم که چگونه نیروی هوایی جانفشانی کرد و جلوی نفوذ دشمن را گرفت و در شرایطی که آمادگی لازم در آن ماه‌های اول پیروزی انقلاب وجود نداشت، بیشترین نقش را ایفا کرد و آمارها نشان می‌دهد بیشترین شهید مربوط به سال اول دفاع مقدس بوده است.

قالیباف اظهار کرد: فهم ما این بود که اگر دفاع هوایی و بمباران‌های هوایی نبود و مانع دشمن نمی‌شدند چه بسا دشمن از پل کرخه عبور می کرد و ورودی خوزستان از مسیر اندیشمک را مسدود می کرد. اینها رشادت‌هایی بوده که نیروی هوایی در دوران دفاع مقدس از خود نشان داد.

وی تصریح کرد: دشمن در جنگ تحمیلی هم میراث غربی و تجهیزات موشک های غربی و فرانسوی را در اختیار داشت هم امکانات و ظرفیت های تمام عیار شوروی ولی صادرات نفت ما تعطیل نشد؛ این هم از افتخارات نیروی هوایی ارتش ایران است.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: پنج بار سوخت‌گیری بدون فرود و بیش از ۱۴ ساعت پرواز متوالی با هیچ استانداردی سازگار نیست اما در دوران دفاع مقدس، نیاز، ایثارگری و مجاهدت افسران ما در نیروی هوایی باعث شد این ماموریت به خوبی انجام شود.

قالیباف با بیان اینکه امروز امید جهان اسلام به نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است، گفت: از خدا بخواهیم میراث خوار شهدا و رزمندگان نباشیم، بلکه میراث دار آنها باشیم و راهشان را ادامه دهیم. باید با همین روحیه و باورها پیش برویم.

وی با بیان اینکه نیروی هوایی «خودکفایی» و «ما می توانیم» را معنا بخشید، عنوان کرد: نیروهای هوایی قبل از انقلاب وابسته ترین نیرو به آمریکا بود؛ حق باز شدن هیچ قطعه هواپیمایی در ایران وجود نداشت و همه قطعات خراب به آمریکا رفته و قطعه نو از آنجا وارد کشور می شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha