۱۰هزار میلیارد ریال پروژه عمرانی در بویراحمد آماده افتتاح و کلنگ زنی است

یاسوج- ایرنا- فرماندار بویراحمد گفت: دهه فجر امسال، ۱۹۱ طرح عمرانی و اقتصادی با اعتبار هزینه شده و یا پیش بینی شده ۱۰ هزار میلیارد ریال در این شهرستان آماده افتتاح و کلنگ زنی است.

به گزارش ایرنا، هفتمین نشست شورای اداری بویراحمد با دستور کارهای مناسب سازی مکان های عمومی برای معلولان، پروژه های عمرانی دهه فجر، حوزه بحران و آمادگی دستگاه های اجرایی به منظور برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری برگزار شد.

شهرام مهدوی مطلق روز یکشنبه در این نشست اظهار کرد: ۱۷۱ طرح در این شهرستان با اعتبار هشت هزار و ۹۳۰ میلیارد ریال آماده افتتاح است و ۲۰ طرح با اعتبار ۲ هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال کلنگ زنی می شود.

وی افزود: مهمترین پمپاژ اراضی آب نقاره خانه یکی از مهم ترین طرح هایی است که در این ایام افتتاح می شود و پیش بینی شده هزار هکتار را تحت پوشش قرار می دهد.

مهدوی مطلق با اشاره به مقوله مهم انتخابات، ابراز کرد: دستگاه های اجرایی باید پای کار باشند و هر چه امکانات در اختیار دارند برای انتخابات بگذارند و در راستای مشارکت حداکثری گام بردارند.

فرماندار بویراحمد با اشاره به گلایه برخی مردم، تصریح کرد: نیاز است شرکت برق استان در خصوص پروانه های ساختمانی با مردم همکاری بیشتری داشته باشد زیرا روزانه شاهد مراجعه مردم هستیم.

۱۰ هزار میلیارد ریال پروژه عمرانی در بویراحمد کلنگ زنی و افتتاح می شود

معاون سیاسی فرماندار بویراحمد نیز گفت: روزانه مراجعات زیادی به فرمانداری بویراحمد در خصوص عدم خدمت شرکت برق به آن ها داریم که در پی آن نامه نگاری به شرکت برق برای رفع مشکل مردم اقدام می شود اما مردم پاسخی دریافت نمی کنند و شرکت برق به آن ها خدمتی ارائه نمی دهد.

پرویز حقیقت افزود: دلیل را که از شرکت برق جویا می شویم اینگونه برق بهانه می آورد که پروانه باید به طور اختصاصی از بنیاد مسکن باشد در صورتی که اینگونه نیست.

وی تاکید کرد: بعضی از پروانه ها را بنیاد مسکن صادر می کند و برخی را بخشداری و سایر را معاونت عمرانی صادر می کنند و همه این ها از مجاری قانونی عبور کرده اند و قابل اجرا هستند.

معاون سیاسی فرماندار بویراحمد ابراز کرد: بنابراین اگر عذر و بهانه پروانه ها را می آورند می خواهند کار مردم صورت نگیرد و مردم بسیار از این وضعیت گلایه منداند.

وی ادامه داد: در این مقطع زمانی که می طلبد تمام همت و تمرکزمان بر روی مسئله انتخابات باشد اما هر لحظه باید پاسخگوی این ارباب رجوع ها باشیم.

۱۰ هزار میلیارد ریال پروژه عمرانی در بویراحمد کلنگ زنی و افتتاح می شود

بهمن، اسفند و فروردین ماه بارش ها در بویراحمد در حد نرمال خواهد بود

کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت": طبق پیش بینی های انجام شده در بهمن ماه امسال بارش ها نرمال خواهد بود، همچنین اسفندماه و فروردین ماه بارش ها نرمال خواهد بود.

طهماسبی افزود: از سه شنبه این هفته تا شنبه شاهد ناپایداری هایی خواهیم بود روزهای سه شنبه و چهارشنبه این هفته شاهد بارش ها با شدت و ضعف خواهیم بود.

طهماسبی تاکید کرد: در مجموع امسال شاهد کاهش بارش در یاسوج بوده‌ایم به گونه ای که چهار ماه سال زراعی ۱۲۱.۷ میلی متر بارش وجود داشته که که سال قبل ۳۹۹ میلی متر بارش وجود داشته است.

۱۶ هزار و ۳۳۶ نفر در استان معلویت شدید دارند

مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۵۲ هزار نفر در استان از خدمات بهزیستی به صورت مستمر و غیر مستمر استان بهره مند هستند.

اسماعیل دامیار افزود: ما زمانی می توانیم بگوییم که معلولیت محدودیت نیست که موانع را برداریم.

وی ابراز کرد: ۲۷ هزار معلول در استان وجود دارند که ۱۶ هزار و ۳۳۶ نفر از آن ها معلولیت بسیار شدید دارند.

مدیرکل بهزیستی کهگیلویه وبویراحمد عنوان کرد: ۳۶۰۰ سالمند نیز در استان وجود دارد که ۲ هزار نفر از آن ها سرپرست خانوار و هزار نفر سالمند معلول هستند.

وی ادامه داد: متولیان استان یو شهرستانی باید در مناسب سازی معابر و پارک ها برای معلولان اقدام کنند.

دامیار ابراز کرد: در این ۲ سال ۵۰ درصد هم افزایش مستمری و هم برقراری مستمری داشته ایم‌. برای نخستین بار مجوز اشتغال پنج هزار و ۶۳۰ نفر گرفته شده که شاغل پیدا کنند.

مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: در خصوص خودکشی و طلاق کارهایی انجام گرفته نباید سیاه نمایی شود.

بسیاری از طرح های حوزه راهداری بویراحمد روی زمین مانده است

بخشدار مرکزی بویراحمد گفت: هر گونه خدمات دهی توسط دستگاه های اجرایی با فرمانداری و یا بخشداری هماهنگی شود تا جزیره ای اقدام نشود و فرمانداری به عنوان راس هرم دیده شود.

علی اکبری تبار ادامه داد: تغییر مدیران در راهداری استان و شهرستان اتفاق افتاد اما تغییری در روند پروژه های راهداری انجام نشده است.

وی ابراز کرد: اعتبارات این طرح ها جذب شده اما همچنان بر روی زمین مانده اند.

اکبری تبار ادامه‌ داد: در زمینه اراضی بین مزارع هنوز کارهای عقب مانده زیادی وجود دارد. امسال هفت هزار متر مربع فقط جدول کر شده است و طرح هادی در ۱۲ روستای بویراحمد اجرایی شده است.۲ هزار مورد روشنایی در مناطق صعب العبور انجام گرفته است.

بخشدار بویراحمد عنوان کرد: حریم رودخانه در تنگ مهریان به خوبی تعیین نشده است و اهالی این منطقه مراجعات زیادی روزانه به بخشداری دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha