انتقاد نمایندگان پارلمان اروپا از سیاست‌های بروکسل در قبال غزه و کشتیرانی بین‌المللی

تهران – ایرنا - نمایندگان ایرلند در پارلمان اروپا از عدم حمایت کشورهای اروپایی از کیفرخواست آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی و اولویت دادن به برخورد با اختلال در کشتیرانی بین‌المللی انتقاد کردند.

به گزارش ایرنا، مایک والاس امروز در صفحه کاربری خود در شبکه ایکس با انتشار مطلبی تصریح کرد: هیچ یک از سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا از کیفرخواست آفریقای جنوبی علیه اسرائیل به خاطر نسل‌کشی در غزه حمایت نکرده‌اند.

وی افزود: بسیاری (از این کشورها) نه تنها این واقعیت غیرقابل انکار را که اسرائیل در حال ارتکاب نسل‌کشی است، زیر سوال برده‌اند، بلکه در حال تسهیل آن بوده و حیطه کنوانسیون پیشگیری و مجازات جنایت نسل‌کشی را محدود می‌کنند.

کلیر دالی نیز دیروز (۳۰ دی) در ایکس به شدت از توجه "عاملان نسل‌کشی" به اختلال در کشتیرانی و نادیده گرفتن خونریزی در غزه انتقاد کرد و نوشت: هر روز نقاب‌های بیشتری می‌افتد! حمله آمریکا به یمن بدون مجوز و غیرقانونی بود! نمایندگان پارلمان اروپا از اتحادیه اروپا می‌خواهند (به دریای سرخ) نیروی دریایی بفرستد!

وی ادامه داد: توسل به "قوانین بین الملل" از سوی عاملان نسل‌کشی احمقانه است! ۹۰ هزار نفر در غزه کشته و مجروح شده‌اند اما قطع بدون خونریزی کشتیرانی اولویت اصلی است!؟ بس کنید! به نسل‌کشی پایان دهید!

دیوان بین‌المللی دادگستری ۱۱ و ۱۲ ژانویه (۲۱ و ۲۲ دی) شکایت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی را درباره نسل‌کشی علیه مردم فلسطین در باریکه غزه بررسی کرد. دیوان بین‌المللی دادگستری که «دادگاه بین‌المللی» نیز نامیده می‌شود، عالی‌ترین نهاد حقوقی سازمان ملل متحد است که در سال ۱۹۴۵ برای رسیدگی به مناقشات و اختلافات میان کشورها تأسیس شده است.

هیات دادگاه بین‌المللی که متشکل از ۱۵ قاضی است به اختلافات مرزی و پرونده‌هایی که به‌طور فزاینده‌ از سوی کشورها مطرح می‌شود و دولت‌های دیگر را به نقض تعهدات معاهده سازمان ملل متهم می‌کنند، رسیدگی می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha