بنیاد بازی‌های رایانه‌ای نیاز به بازنگری دارد

تهران- ایرنا- دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: بنیاد بازی‌های رایانه ای بر مبنای مصوبه سال ۱۳۸۵ شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل شده که نیازمند به‌روزرسانی است. لازم است این مصوبه با لحاظ ظرفیت‌های شورای عالی فضای مجازی، احصای خلاءهای قانونی حوزه توسعه و تنظیم‌گری، مشارکت و بهره‌گیری از تشکل‌های مردمی دارای ظرفیت در این حوزه بازنگری و اصلاح شود.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از شورای عالی انقلاب فرهنگی، هفتمین جلسه شورای معین ستاد هماهنگی و راهبری اجرای نقشه مهندسی فرهنگی کشور به ریاست دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و با حضور رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیر حوزه‌های علمیه خواهران، نماینده شورای سیاست‌گذاری فرهنگی بین‌الملل، مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه با تقدیر از اقدامات ارزنده ستاد فرهنگی و اجتماعی، اظهار داشت: تدوین برش‌های استانی و تاکید بر لزوم مراقبت و نظارت دقیق نسبت به نحوه هزینه کرد بودجه‌های فرهنگی در استان‌ها و جلوگیری از تخصیص این منابع برای هزینه‌های جاری دستگاه‌ها، تخصیص اعتبار اجرای آن در سال ۱۴۰۲ و پیش‌بینی بودجه ۱۴۰۳ از دستاوردهای ارزشمند این حوزه بوده است.

وی همچنین بیان کرد: تدوین اسناد موسیقی، سینما، مدولباس، صنایع دستی، اربعین و الگوی تدوین سیاست‌ها و ضوابط حوزه اسباب بازی جزو فعالیت‌های در حال انجام این ستاد است و تا پایان سال کارها نهایی و برای تصویب به صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال می‌شود.


محمود حاجیلویی دبیر ستاد فرهنگی اجتماعی نیز از اقدامات زیرساختی و ارتباط ساختارمند با سازمان برنامه و بودجه کشور به‌عنوان دو دستاورد مهم ستاد هماهنگی و راهبری نقشه مهندسی فرهنگی کشور که به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار می شود، یاد کرد و گفت: برآورد بودجه مورد نیاز برای اجرایی سازی برش های ۳۱ استان که تا پایان سال نهایی خواهد شد باید به گونه ای تدبیر شود که بودجه های تخصیصی،‌ در راستای اجرای برنامه‌های فرهنگی اولویت‌دار استان‌ها با محوریت گروه‌های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد هزینه شود تا شاهد اثرگذاری این پروژه‌ها در حل مهمترین مسائل فرهنگی هر استان باشیم.

۳۴ میلیون نفر در کشور بازی رایانه ای انجام می دهند

در ادامه جلسه حاجی هاشمی مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای گزارشی از اقدامات بنیاد پیرامون اطلاعات مصرف بازی های دیجیتال در ایران را ارائه و اعلام کرد: ۳۴ میلیون نفر در کشور بازی رایانه‌ای با صرف وقت حدود ۹۵ دقیقه‌ای انجام می‌دهند. میانگین سنی کسانی که بازی می‌کنند ۲۳ سال است.

وی تعداد گیمرهای حرفه‌ای را در کشور چهار میلیون نفر اعلام کرد و گفت: متاسفانه هم اکنون فقط بازی‌های خارجی در میان گیمرهای حرفه‌ای رواج دارد. بر این اساس لازم است برای پرمخاطب شدن بازی‌های ایرانی همه وزارتخانه‌ها تلاش کنند.

عموزادی مدیرامور رسانه و فضای مجازی ستاد فرهنگی اجتماعی گزارش ارزیابی عملکرد بنیاد ملی بازی‌های رایانه ای را ارائه کرد و اعضای جلسه به بحث و بررسی پیرامون موضوع پرداختند.

محمدحسین ساعی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بر نگاشت نهادی در بازی‌های رایانه‌ای تاکید کرد و گفت: باید زمینه ارتباط زیست بوم بازی‌های رایانه‌ای با سایر زیست بوم‌ها فراهم شود.

وی اصلی‌ترین مشکل بازیهای رایانه ای را در کشور اقتصاد دانست و افزود: کمبود نیروی انسانی یکی از مشکلات این حوزه است که باید برای آن چاره‌اندیشی شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha