۱۵۱ کیلومتر حفاری فیبر نوری در لرستان انجام شد

خرم آباد - ایرنا - مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان گفت: امسال ۱۵۱ کیلومتر عملیات حفاری برای اجرای طرح فیبر نوری منازل و کسب و کارها موسوم به ( FTTX ) در استان انجام شده است.

به گزارش ایرنا، مجتبی صارمی روز یکشنبه در جلسه بررسی روند اجرای طرح فیبر نوری منازل و کسب و کارها افزود: از مجموع ۳۲ شهر استان، قرارداد اجرای طرح بین شهرداری و اپراتور آسیاتک برای ۱۳ شهر امضا شده است.

وی اظهار داشت: از این تعداد، عملیات اجرایی طرح در ۶ شهر شامل خرم آباد، دورود، ازنا، الیگودرز، الشتر و پلدختر آغاز شده و عملیات حفاری در دورود و پلدختر به اتمام رسیده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان با بیان اینکه مذاکرات جهت انعقاد قرارداد اجرای پروژه با سایر شهرداری های لرستان در دست اقدام است، بیان کرد: تاکنون یک هزار و ۹۶۰ دستگاه جعبه تقسیم فیبر نوری نصب شده است تا در یک بازه زمانی ۶ ماهه، شبکه ارتباطی پر سرعت بر بستر فیبر نوری برای تمامی کاربران و کسب و کارهای شهری استان فراهم شود.

صارمی ادامه داد: دسترسی حدود ۳۰۰ هزار خانوار شهری استان تا پایان سال ۱۴۰۳ به این بستر ارتباطی پر سرعت باید فراهم شود که تاکنون حفاری شهر دورود به طول تقریبی ۵۰ کیلومتر به اتمام رسیده و "شوتینگ" کابل در حال انجام است و اپراتور آسیاتک، از یک ماه دیگر آماده واگذاری سرویس در این شهر خواهد بود.

به گزارش ایرنا یکی از مهمترین برنامه‌های اولویت دار وزارت ارتباطات در دولت سیزدهم توسعه ارتباطات ثابت مبتنی بر فیبرنوری است که در این راستا پروژه فیبرنوری منازل و کسب‌وکارها از سال گذشته برای ایجاد ۲۰ میلیون پوشش آغاز شد.

پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها به منظور توسعه زیر ساخت ها و توازن در شبکه ثابت و همراه ، با هدف پوشش ۸۰ درصدی مشترکان خانگی شهری با حداقل سرعت ۲۵ مگابیت بر ثانیه در حال انجام است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha