۸۵ هزار میلیارد ریال به تکمیل پروژه‌های فرهنگی کشور اختصاص یافت

سنندج- ایرنا- معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ۸۵ هزار میلیارد ریال اعتبار در سفرهای استانی رییس جمهور به تکمیل پروژه های عمرانی نیمه تمام حوزه فرهنگ در سطح کشور اختصاص پیدا کرده است.

به گزارش ایرنا، محمود اسلامی روز یکشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در کردستان اظهار کرد: در بحث زیرساخت‌های فرهنگی در ابتدای دولت سیزدهم ۵۵۰ طرح عمرانی نیمه تمام در کشور وجود داشت و تعدادی از این طرح‌ها میراثی شده بود.

وی افزود: در سفرهای استانی رییس جمهور بازدید از این پروژه‌ها در اولویت قرار گرفت و حدود ۸۵ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل و تجهیز این پروژه ها در نظر گرفته شد که پس از تزریق اعتبار به تدریج در حال افتتاح است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تالار مرکزی سنندج را یکی از این پروژه های نیمه تمام و اولویت دار عنوان کرد و گفت: در ۲ سفر استانی رییس جمهور در مجموع ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال برای آن مصوب شد و تمام تلاش ما براین است در هفته دولت سال آینده به افتتاح برسد.

وی اضافه کرد: در بحث عدالت فرهنگی و توزیع عادلانه منابع که مورد تاکید دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد است نیز با تشکیل قرارگاه شهید آوینی، اعتباری حدود ۱۰ هزار میلیارد ریال در بودجه ۱۴۰۲ پیش بینی شد که این ماه بخشی از آن تخصیص پیدا کرده و به تقویت بنیه فرهنگی استان‌ها اختصاص داده می شود.

اسلامی یادآور شد: دربحث زیرساخت نیروی انسانی نیز مجوز جذب ۴۰۰ نفر در سطح وزارتخانه گرفته شده است و ۸۵ درصد نیروهایی که در مرحله اول مجوز گرفته ایم به استان ها تخصیص داده خواهد شد.

وی تلاش برای تقویت و تجهیزکانون های مساجد، انجمن‌های فرهنگی، تعمیر و تجهیز ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌ها و تقویت کتابخانه‌های مجتمع های فرهنگی و ادارات از دیگر مواردی است که با جدیت در دستور کار وزارتخانه قرار دارد.

زیرساخت‌های کتابخانه ای کردستان نیازمند تزریق اعتبار است

نماینده ولی فقیه در کردستان نیز در این دیدار اظهار کرد: با توجه به اینکه کردستان به عنوان یک استان فرهنگی در سطح کشور شناخته می شود، لازم است که توجه به زیرساخت های فرهنگی آن از جوانب مختلف مورد توجه باشد.

حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی افزود: کتابخانه یکی از زیرساخت های فرهنگی و روح شهر است که باید مورد توجه باشد و در حال حاضر تقویت این حوزه در شهرستان های استان نیاز به تزریق اعتبار دارد که امیدواریم این مهم در اولویت قرار گیرد.

وی ادامه داد: همچنین ساختمان برخی از ادارت فرهنگ و ارشاد شهرستان های استان قدیمی و در حال فرسوده شدن است که انتظار می رود این مهم نیز مورد توجه باشد و با تقویت مراکز فرهنگی جوانان به سمت فعالیت های بخش فرهنگ و هنر سوق داده شوند.

دیدار با استاندار کردستان، نشست صمیمی با کارکنان فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، بازدید از تالار مرکزی و هنرستان هنرهای زیبای سنندج از دیگر برنامه های سفر ۲ روزه معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به کردستان بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha