آیت‌الله علم‌الهدی: مساجد میدان‌‎دار توسعه حاشیه شهر مشهد هستند

مشهد-ایرنا- نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی گفت: مساجد حاشیه شهر مشهد کانون‌های تجمع، مطالبه‌گری و پیگیری‌های مردم هستند که توسعه و رسیدگی به امور حاشیه این کلانشهر با میدان‌داری مساجد صورت می‌گیرد.

به گزارش ایرنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی، وی روز یکشنبه در جلسه ستاد ساماندهی حاشیه شهر مشهد افزود: زمانی که کار جهادی در حاشیه شهر مشهد آغاز شد، ۱۸۰ مسجد در این مناطق وجود داشت که اکنون به ۶۰۰ مسجد افزایش پیدا یافته و این‌ مساجد به کانون‌های تجمع، مطالبه‌گری و پیگیری‌های مردم تبدیل شده‌اند.

وی ادامه داد: به شورا و شهرداری مشهد توصیه می‌ شود، ضمن حفظ و تقویت دفاتر تسهیل‎گری، دستورالعملی تدوین شود که رسیدگی به امور حاشیه شهر با میدان‎ داری مساجد صورت بگیرد.

امام جمعه مشهد بیان کرد: یکی از مسائل مهمی که امروز در حاشیه شهر مشهد وجود دارد، موضوع گسترش پهنه‌های حاشیه است و نباید اجازه دهیم بعضی سودجویان در این زمینه سوء استفاده کنند.

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه ساماندهی اراضی و زمین‌های حاشیه شهر منحصر در یک موضوع صنفی و شهری نیست بلکه پای جان مردم در میان است، افزود: اینجا امکاناتی وجود دارد که می‌توان از آن استفاده کرد، ساز و کارهای اداری باید در خدمت حل این مشکلات قرار بگیرد.

فعالیت ۳۹ دفتر تسهیل‌گری در حاشیه شهر

دبیر ستاد ساماندهی حاشیه شهر مشهد نیز گفت: به‌طور کلی ۳۹ دفتر تسهیل گری در حاشیه شهر مشهد وجود دارد، طی ۲ سال اخیر، پروژه‌های زودبازده‌ای که در حوزه توانمندسازی عمرانی و فرهنگی پهنه‌های حاشیه‌ای توسط شهرداری اجرا شد، کمک زیادی به حل مشکلات مردم در این مناطق کرده است.

حجت‌الاسلام سید احمد حسینی افزود: امروز دیگر پهنه‌ای در حاشیه شهر وجود ندارد که دفاتر تسهیل‎گری نداشته باشد و دروازه‌های ارتباط بی‌واسطه مردم با متولیان امر در حوزه‌های مختلف نباشد.

وی بیان کرد: بسیاری از پیشرفت‎هایی هم که در این سال‎ها اتفاق افتاده به برکت همین ارتباط مستمر بوده و هر اقدامی در حاشیه شهر با مشارکت و همکاری مستقیم مردم انجام خواهد شد.

دبیر ستاد ساماندهی حاشیه شهر مشهد با اشاره به فرارسیدن ایام اعتکاف ادامه داد: در حاشیه شهر با رشد سه برابری استقبال مردم از آیین معنوی اعتکاف، ۱۹۰ مسجد به این موضوع اختصاص پیدا کرده و تاکنون دستکم ۹ هزار دانش‌آموز برای اعتکاف ثبت‌نام کرده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha