اقدامات انفرادی برای ساماندهی حاشیه مشهد نتیجه نمی‌دهد

مشهد- ایرنا- معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی گفت: اقدامات مشارکتی برای ساماندهی حاشیه شهر مشهد ضروری است، بسیاری از گروه‌ها در یک حوزه به صورت انفرادی کار می‌کنند که موفق نیستند، اما کارهای مشارکتی در این زمینه نتیجه می‌دهد.

به گزارش ایرنا؛ سید امیر مرتضوی روز یکشنبه در نشست خبری اولین همایش علمی- کاربردی حاشیه شهر مشهد، افزود: در حال حاضر یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر حاشیه نشین و ۷۰ کانون حاشیه نشینی در مشهد وجود دارد.

وی اضافه کرد: درحالیکه همگان حاشیه شهر را تهدید می‌دانند، اما حاشیه شهر یک فرصت است.

معاون دادگستری خراسان رضوی ادامه داد: یکی از معضلات استان و به ویژه مشهد حاشیه‌نشینی است که متاسفانه همچنان روند افزایشی دارد.

مرتضوی افزود: هدف از برگزاری همایش علمی_کاربردی حاشیه شهر فقط اخذ مقالات علمی نیست و باید این همایش علمی و کاربردی باشد و به راهکارهای مختلف برسیم.

ارسال ٧۰٠ مقاله به همایش علمی _ کاربردی حاشیه شهر

مدیر کل خلاقیت و نوآوری شهرداری مشهد نیز اظهار کرد: تاکنون ٧٠٠ مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده است.

سید رحمان میرزائیان افزود: در این همایش مسائل حاشیه شهر در هشت قالب و کارگروه کالبدی زیرساختی، اجتماعی و فرهنگی، بهداشت و سلامت، سیاسی و امنیتی، محیط زیست، اقتصاد، حقوقی و قضایی و نهادی مدیریتی تقسیم بندی شده است.

وی گفت: مهلت ارسال مقالات تا ۲۰ فروردین ماه ۱۴۰۳ ادامه دارد و علاقه مندان می توانند مقالات خود را به آدرس planning.mashhad.ir ارسال کنند.

اولین همایش علمی- کاربردی حاشیه شهر مشهد با مشارکت شهرداری مشهد، شورای شهر و دادگستری خراسان رضوی و همراهی کلیه دستگاههای اجرایی استان، اردیبهشت ۱۴۰۳ در مشهد برگزار می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha