بهره وری در آموزش محور اجلاس روسای دانشگاههای کشور در مشهد است

مشهد-ایرنا- سرپرست معاونت توسعه منابع دانشگاه فردوسی مشهد گفت: بهره وری در آموزش عالی، محور اجلاس روسای دانشگاه‌های کشور به میزبانی این دانشگاه است.

به گزارش ایرنا، حسین باغگلی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: نشست روسای دانشگاه‌های کشور از چهارم تا ششم بهمن‌ماه سال جاری با حضور وزرای علوم، تحقیقات و فناوری، فرهنگ و ارشاد اسلامی و صنعت، معدن و تجارت و همچنین رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: در این نشست محورهای کلیدی همچون مرجعیت و دیپلماسی علمی، فناوری و نوآوری، آموزش، پژوهش و برون‌داد هدفمند، نوآوری فرهنگی و فرهنگ نوآوری، شاگرد فناور و نوآور پروری و تولید خدمت، ثروت و سرمایه از دانش بحث و بررسی خواهد شد.

مدیر نشست روسای دانشگاه‌های کشور گفت:   برای این اجلاس از ۲۸۰ نفر از روسای دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری دعوت به عمل آمده است.

به گفته وی، پروژه کارگاه ۱۲ واحدی شهید "تهرانی مقدم" با حضور وزیر علوم در پارک علم و فناوری خراسان رضوی افتتاح می شود.

باغگلی در ادامه گفت: تیم مدیریتی دانشگاه فردوسی مشهد در حال جوان شدن است، البته بخشی از این افراد در دوره قبل بنا به قواعد اجرایی و آیین‌نامه‌های انضباطی از مجموعه جدا شدند.

وی ادامه داد: وزارت علوم در حوزه آموزش عالی و فناوری به دنبال هماهنگ‌سازی برای پیگیری اهداف خود است و در عین حال نیاز به هماهنگی با سایر وزارتخانه ها برای شناخت و تعامل با آنها دارد.

مدیر همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه فردوسی مشهد نیز گفت: دانشجویان بین‌الملل یکی از درگاه‌های مهم بین‌المللی‌سازی دانشگاه‌ها به شمار می‌روند.

حسین بذرافشان مقدم اضافه کرد: زمانی که منابع محدود و چالشها در حال افزایش است، ناگزیر نیازمند نوآوری هستیم و کشورهای خارجی نیز به واسطه تجربیات خود در مسائل مختلف راه حل‌هایی نیز پیدا کرده اند.

وی ادامه داد: از این رو دانشگاه به عنوان نهاد پیشران اجتماعی، بهترین محفل برای دریافت و بومی سازی این راه حل ها است.

به گفته وی، دانشجویان بین‌الملل یک مزیت راهبردی برای کشورمان در مسیر بین‌المللی‌سازی تجارب خود به حساب می‌آیند.

مدیر همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه فردوسی مشهد بیان کرد: دانشگاه‌ها محلی برای رفع نیازهای کشور هستند، بنابراین ارتباط دانشگاه‌ها با سایر دستگاه‌ها و همچنین تعاملات بین المللی موجب رفع نیازهای کشور خواهد شد.

در پایان این نشست از پوستر اجلاس روسای دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری کشور رونمایی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha