آموزش و پرورش  و مدرسه بهترین بستر برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است

یاسوج -ایرنا-مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت:اموزش و پرورش و مدرسه بهترین بستر برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی به ویژه اعتیاد در جامعه است.

به گزارش ایرنا،حسنعلی عزت‌خواه روز یکشنبه در شورای معاونان و روسای ادارات آموزش وپرورش کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه دشمنان نسل جوان را نشانه گرفته اند افزود: دشمنان در گذشته دانشگاه‌ها را هدف قرار داده بودند اما این روزها به سمت دانش ‌آموزان آمده تغییر مسیر داده است.

وی با اشاره به اینکه آسیب های اجتماعی خطری جدی در کمین دانش آموزان است، تصریح کرد:اگر می‌خواهیم آسیب‌های اجتماعی را از ریشه درمان کنیم باید بر آموزش و توانمندسازی دانش آموزان و اولیای آنان تمرکز کنیم.

وی عنوان کرد: در صورت اهتمام دستگاه‌ها و اجرای دقیق طرح نماد در مدارس می‌توان شاهد کاهش بسیاری از معضلات اجتماعی بود.

عزت‌خواه، با بیان اینکه طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان یکی از محوری‌ترین طرح‌های آموزش و پرورش در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است، افزود: این طرح شامل شناسایی، غربالگری، آموزش، توانمندسازی و حمایت‌های روانی و اجتماعی دانش آموزان در مقابل رفتارهای پر خطر است.

فعال فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست با بیان اینکه در دوران کرونا بخش قابل توجهی از آموزش‌های مرتبط با نهاد اجتماعی و تربیتی آموزش و پرورش را تحت تأثیر قرار داده است، گفت: تعطیلی مدارس و غیر حضوری شدن آموزش‌ها تعاملات بین فردی دانش آموزان و معلمان را به حداقل رسانده و خود این مساله نیز زنگ خطر افزایش آسیب‌های اجتماعی را در گروه‌های سنی کودکان و نوجوانان به صدا درآورده است.

ستار هدایت‌خواه، فضای مجازی را قتلگاهی مخرب برای نوجوانان و جوانان دانست و افزود:آموزش و پرورش با توجه به ظرفیت بالا و گستردگی جامعه مخاطب و هدف خود. نقش تعیین کننده ای برای پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه دارد.

رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت:استقرار نظام مدیریت عملکرد در مجموعه آموزش‌وپرورش بهترین راهبرد برای ایجاد هماهنگی سازمانی و حل مسائل دستگاه تعلیم و تربیت است.

محمد دانشی نسب ،افزود:تمام تلاشمان را می‌کنیم تا بتوانیم فرایندهای دقیقی را برای شنیدن صدای مردم و پاسخگویی مناسب داشته باشیم.

وی ،صداقت، صراحت، صمیمیت و سرعت را چهار کلیدواژه حوزه ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات آموزش و پرورش برشمرد و گفت:ارزیابی عملکرد این اداره نه تنها به ارتقای کیفیت خدمات ارائه شده به دانش‌آموزان کمک می‌کند، بلکه سبب بهبود عملکرد این سازمان و افزایش رضایت مندی معلمان، دانش‌آموزان و والدین آنها از خدمات آموزشی و پرورش را نیز خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha