واحدهای آموزشی و پرورشی از پرداخت هزینه‌های برق، گاز و آب معاف شدند

تهران - ایرنا - طبق لایحه بودجه ۱۴۰۳، واحدهای آموزشی، پرورشی و ورزشی در مدارس دولتی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از پرداخت هزینه‌های مصرف برق، گاز و آب تا سقف الگوی مصرف، معاف هستند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، در جلسه صحن علنی و نوبت سوم یکشنبه شب مجلس شورای اسلامی، ادامه بررسی گزارش کمیسیون تلفیق درباره بخش درآمدی لایحه بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار قرار گرفت و بند (پ) و بندهای الحاقی (۱) و (۲) تبصره (۵) به تصویب نمایندگان رسید.

طبق بند (پ)، به دولت اجازه داده می‌شود تا سقف ۲ میلیارد(۲،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰) یورو، کمک‌های بلاعوض بین‌المللی از سوی مؤسسات و سازمان‌های بین‌المللی دریافت و پس از تسعیر و واریز آن به خزانه‌داری کل کشور صرف هزینه‌های مرتبط نماید.

بر اساس بند الحاقی (۱) که به تصویب رسید، کلیه واحدهای آموزشی، پرورشی و ورزشی در مدارس دولتی وزارت آموزش و پرورش و مراکز آموزشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از پرداخت هزینه‌های مصرف برق، گاز و آب تا سقف الگوی مصرف، معاف هستند.

در بند الحاقی (۱) علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس پیشنهاد داد که پایگاه‌های بسیج نیز به این بند اضافه شود.

داود منظور در مخالفت با پیشنهاد سلیمی گفت: پیش از این تاکید شده بود که هر گونه معافیت یا تخفیف تعرفه‌ها برای کاربری‌های مختلف صرفا در سقف الگوی مصرف باشد. البته این بند الحاقی بر خلاف ماده (۳۹) قانون برنامه هفتم است و اضافه شدن این موضوع هم همین حکم را دارد. به عبارتی اگر درباره کل حکم، الگوی مصرف را رعایت نکنیم، برخلاف ماده (۳۹) قانون برنامه هفتم توسعه خواهد بود.

رییس سازمان برنامه و بودجه افزود: معتقدیم این کلمه و عبارت نباید اضافه شود و اصل حکم الحاقی هم باید مقید به الگوی مصرف شود.

همچنین در ادامه بخش درآمدی بند الحاقی (۲) تبصره (۵) به تصویب نمایندگان رسید که بر اساس آن از محل عوارض یک درصد از فروش خودرو و موتورسیکلت داخلی و وارداتی اخذ و به ردیف درآمدی مربوط نزد خزانه داری واریز می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha