۲ بهمن ۱۴۰۲، ۹:۲۳
کد خبرنگار: 5369
کد خبر: 85361526
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

حماس: نتانیاهو تمام منطقه را به درگیری خواهد کشاند

تهران - ایرنا- یکی از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) گفت که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تمام منطقه را به درگیری بی‌سابقه خواهد کشاند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری سما،«سامی ابوزهری» از رهبران جنبش حماس افزود: اظهارات «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر مخالفت با برپایی دولت فلسطینی و تمایلش به تداوم جنگ در نوار غزه نشان می‌دهد که وی تمام منطقه را به درگیری بی‌سابقه خواهد کشاند.

وی تاکید کرد: رهبران کشورهای غربی باید قبل از فوت وقت در مواضع خود بازنگری کنند.

از سوی دیگر، بر اساس یک نظرسنجی که شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی انجام داده،۵۳ درصد صهیونیست ها معتقدند که انگیزه نتانیاهو برای جنگ، منافع شخصی است.

«جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا روز شنبه در پاسخ به این سوال که آیا راه حل دو دولتی تا زمانی که نتانیاهو در قدرت باشد، غیرممکن است یا خیر، گفت: نه، نیست.

این در حالی است که نتانیاهو پنجشنبه شب گفت که با تشکیل کشور مستقل فلسطین بعد از اتمام جنگ غزه مخالف بوده و مخالفت خود را به آمریکا اطلاع داده است.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد که همه اراضی غرب رود اردن بایستی تحت کنترل امنیتی این رژیم باشد.

در همین حال، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی ادعا کرد که فشار آوردن در راستای برپایی کشور فلسطین، در واقع زمینه سازی برای «کشتار آتی» و خطر وجودی برای این رژیم است.

«بزالل اسموتریچ» روز گذشته گفت که در سرزمین‌های اشغالی درباره مخالفت با برپایی کشور فلسطین و تقسیم اراضی اجماع گسترده‌ای وجود دارد.

وی همچنین در واکنش به طرح تشکیل کشور فلسطین از سوی رئیس جمهور آمریکا گفت: کاخ سفید باید از توهماتی که منجر به فاجعه در «اسرائیل» شده است، دست بردارد.

روزنامه صهیونیستی «اسرائیل هیوم» نیز به نقل از نایب رئیس کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی نوشت: «کشور فلسطین، به وجود نخواهد آمد».

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha