۲ بهمن ۱۴۰۲، ۹:۴۳
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 85361527
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

۶۰ سالن ورزشی و ورزشگاه در گیلان تجهیز، نوسازی و استاندارد سازی شد

رشت - ایرنا - مدیرکل ورزش و جوانان گیلان گفت: ۶۰ سالن و فضای ورزشی از جمله چندین ورزشگاه استان طی ۲ سال اخیر تجهیز، نوسازی و استانداردسازی شد.

جهانبخش آرمان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: خوشبختانه با روی کار آمدن دولت سیزدهم، ورزش توسعه خوبی یافته و با توجه به اینکه زیرساختهای مناسبی در گیلان وجود نداشت، اما در این مدت اقدامات بسیار مناسبی انجام شده که حاصل آن موفقیت ورزشکاران استان در مسابقات مختلف ملی و بین‌المللی است چنانکه در این مدت ۲۶۰ قهرمان ملی و بین‌المللی داشتیم.

وی افزود: یکی از نکات ویژه موفقیت ورزشکاران گیلانی طی ۲ سال اخیر حضور آنان در بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی هانگژو چین بود که ۱۵ ورزشکار گیلانی توانستند ۱۶ مدال کسب کنند تا رکورد جدیدی در این خصوص در تاریخ ورزش گیلان ثبت شود.

وی با بیان اینکه ورزش گیلان در زیرساختها مشکلات فراوانی داشت، عنوان کرد: از جمله فضای بازسازی و نوسازی و تجهیز شده در این ۲ساله ورزشگاه‌های زنده یاد سیروس قایقران بندرانزلی، وحدت بندر آستارا، شهید عضدی رشت و پوریای ولی شهرستان تالش است.

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان اضافه کرد: ورزش نشاط اجتماعی را در جامعه ایجاد می‌کند که این امر بر کسی پوشیده نیست از اینرو به هر میزان در ورزش هزینه کنیم، یک سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود و هر چه در این بخش سرمایه‌گذاری شود، شاهد کاهش ناهنجاری‌ها و معضلات اجتماعی خواهیم بود.

آرمان در ادامه به برگزاری چند رویداد مهم طی دهه فجر امسال در گیلان اشاره و بیان کرد: طی این ایام ۳۰۶ برنامه مختلف فرهنگی، ورزشی در استان برگزار می‌شود که از این تعداد ۸۷ برنامه قهرمانی در ۵۴ رشته ورزشی برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری بیستمین دوره مسابقات شطرنج بین‌المللی جام کاسپین با حضور حداقل ۱۲ کشور خارجی، برپایی مسابقات رزمی بین‌المللی جام صلح و دوستی با حضور هفت کشور خارجی و همچنین برگزاری مسابقات پرروش اندام لیگ باشگاه‌های کشور از مهمترین مسابقاتی است که طی دهه فجر امسال در گیلان برگزار می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اتمام ۲ پروژه عمرانی ورزشی در استان اظهار کرد: ۲ زمین چمن مصنوعی در مناطق کومله لنگرود و رحیم آباد رودسر در دهه فجر بهره برداری می شود.

وی با بیان اینکه تجهیر خانه‌های ورزش روستایی نیز از دیگر برنامه‌های مهم در این ایام در گیلان است، افزود: به هر حال ما تمام تلاش خود را انجام می دهیم تا با حمایت مسئولان ارشد استان بتوانیم بیش از پیش ورزش را در گیلان گسترش داده تا جمعیت بیشتری از جامعه بتوانند به ورزش در هر ۲ بخش همگانی و قهرمانی بپردازند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha