مزار شهدای قشم با حضور معاون حقوقی رئیس جمهور غبارروبی شد

قشم - ایرنا - معاون حقوقی رئیس جمهور امروز (دوشنبه) با حضور در مزار شهدای شهرستان قشم به مقام شامخ شهدای این شهر ادای احترام کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این آیین محمد دهقان با اهدا گل و قرائت فاتحه، به روح والای شهدای این شهرستان مرزی ادای احترام کرد.

مزار شهدای قشم با حضور معاون حقوقی رئیس جمهور غباروبی شد

در این آیین غبارروبی که حجت الاسلام غلامرضا حاجبی امام جمعه، عادل پیغامی مدیر عامل سازمان منطقه آزاد، محمدمحمدحسینی فرماندار و شماری از مدیران این شهرستان حضور داشتند حاضران بار دیگر با آرمان های امام راحل، رهبر معظم انقلاب، شهدای امنیت و غیرت، مدافعان حرم، دفاع مقدس و شهیدان گمنامی که در راه وطن و برای حفظ مرزهای پر ماجرای جنوبی در دریای پارسی شهید شدند، تجدید بیعت کردند.

بازدید از بندر بهمن، کارخانه های شناورسازی، شهرک های صنعتی، بندرکاوه، پل خلیج فارس و شرکت های نفت و انرژی جزیره قشم از برنامه های معاون حقوقی رئیس جمهور در سفر به سرزمین آب و آفتاب عنوان شده است.

شهرستان قشم با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت ۲۲ شهید(۲۰ شهید دفاع مقدس، یک شهید سلامت و یک شهید مدافع امنیت) ۱۱ آزاده و ۴۷ جانباز را تقدیم انقلاب کرده است که از این تعداد سه نفر از آنان هشت سال تمام در اسارت نیروهای بعثی صدام بودند و یکی از آنها جزو آن ۲۳ نوجوان رزمنده و معروف اسرای جنگی عملیات بیت‌المقدس است.

مزار شهدای قشم با حضور معاون حقوقی رئیس جمهور غبارروبی شد

این شهرستان همچنین میزبان پیکرهای پاک ۱۰ شهید گمنام دفاع مقدس پنج شهید در یادمان شهدای گمنام شهر قشم، یک شهید گمنام در جزیره لارک، یک شهید گمنام در جزیره هنگام و سه شهید گمنام در شهر بندری درگهان در کنار آب های فیروزه ای خلیج فارس و سرزمین آب و آفتاب است.

شهید «حسن ذاکری» کوچک ترین شهید دوران دفاع مقدس و سردار شهید «غلامشاه ذاکری» از شهدای شاخص این جزیره هستند.

در آن دوران سراسر حماسه و شعور آزاده «یحیی دادی نسب قشمی» طولانی ترین زمان اسارت را تحمل کرده و مادر شهید «محمد بازماندگان قشمی» برادر زاده خود محمد رضایی قشمی از محارم خود را تقدیم نظام کرده است.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha