همایش بین‌المللی «چالش‌های هویتی زن مسلمان معاصر و الگوی فاطمی» درقم فراخوان مقاله داد

قم- ایرنا- رییس همایش بین‌المللی «چالش‌های هویتی زن مسلمان معاصر و الگوی فاطمی» با اشاره به آغاز ارسال مقالات این همایش گفت: تبیین و نهادینه‌سازی الگوی سوم زن،در برابر الگوهای غربی و شرقی از اهداف اصلی این همایش است. 

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام محمود احمدی میانجی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران، افزود: مهلت ارسال چکیده مقالات این همایش تا ۲۹ اسفندماه سال‌جاری است و مهلت ارسال اصل مقالات نیز تا ۳۱ فروردین سال آینده خواهد بود.

وی با بیان اینکه این همایش ۱۷ خرداد ماه سال ۱۴۰۳ ترتیب می‌یابد، گفت: علاقه‌مندان جهت شرکت و ارسال مقاله در این همایش می‌توانند به از طریق سامانه www.fatimi.hamayeh.miu.ac.ir/fa اقدام کنند.

وی افزود: در راستای نگاه انقلاب اسلامی به زن که برگرفته از مبانی اسلام ناب محمدی است همایش بین‌المللی چالش‌های هویتی زن مسلمان معاصر و الگوی فاطمی را در سال ۱۴۰۳ برگزار می‌شود، در این همایش در صدد آن هستیم که بخشی از نگاه متعالی و مترقی انقلاب اسلامی که برگرفته از مبانی اسلام ناب محمدی است با کمک محققان و پژوهشگران به جهان تشنه حقیقت معرفی و عرضه نماییم.

وی عنوان کرد: در راستای رهنمود مقام معظم رهبری ما معتقدیم امروز و با گذشت سالیانی از انقلاب اسلامی همچنان کشمکشی جدی و اساسی بین الگوی زن مسلمان با الگوی مادی غربی در جریان است، غربی‌ها همواره در تلاش هستند نگاه و عملکرد غلط خود را در دنیا رایج کنند و در این مسیر هوچی‌گری‌های تبلیغاتی و رسانه‌ای را در دستور کار دارند؛ بنابر راهبرد ترسیمی از سوی مقام معظم رهبری ، تثبیت و نهادینه‌سازی الگوی زن مسلمان با تمسک به الگوهای برجسته دینی الگوی فاطمی و زینبی و غلبه بر فرهنگ منحط غربی از اهداف راهبردی این همایش بین المللی است.

همایش بین‌المللی «چالش‌های هویتی زن مسلمان معاصر و الگوی فاطمی» درقم فراخوان مقاله داد

احمدی میانجی گفت: ما معتقدیم زن در انقلاب اسلامی ایران الگوی سوم یعنی زن نه شرقی و نه غربی است زن مسلمان ایرانی ثابت کرد که می‌توان زن بود، عفیف ، محجبه و شریف بود و در عین حال در متن و مرکز زندگی و اجتماع بود. می‌توان خانواده را پاکیزه نگاه داشت و در عرصه سیاسی و اجتماعی نیز کنشگر و نقش آفرین بود و فتوحاتی بزرگ به ارمغان آورد.

وی خاطرنشان کرد: در الگوی زن مسلمان که بر اساس معرفت‌شناسی الهی شکل گرفته زن نقاط قوت زنانه خود را با ایمان و عفت همراه می‌کند و با چنین ترکیبی قادر به نقش آفرینی منحصر به فردی می‌شود و این گونه ارزش و تشخص زن معنا می‌یابد؛ در این همایش در صدد تصویر روشن از الگوی زن نه شرقی و نه غربی و پاسخ به چالش‌های است که در این عرصه مواجه هستیم از همه اندیشمندان و پژوهشگران دعوت می‌شود ما را در رسیدن به این مهم یاری کنند.

وی گفت: چالش‌های معرفتی هویت فردی زن مسلمان معاصر و الگوی فاطمی، تعارض هویت فردی زن مسلمان معاصر و الگوی فاطمی، هویت فردی نسل z و الگوی فاطمی، هویت جنسی زن مسلمان معاصر و الگوی فاطمی، برساخت هویت فردی زن مسلمان در مواجهه با رسانه، چالش‌های عفاف و حجاب و هویت فردی و الگوی فاطمی و چالش‌های روانشناختی زن مسلمان معاصر و الگوی فاطمی در حوزه چالش‌های فردی زن مسلمان معاصر در این همایش مورد نظر است.

احمدی میانجی ادامه داد: همچنین چالش تشکیل خانواده زن مسلمان معاصر و الگوی فاطمی، چالش ایفای نقش همسری زن مسلمان معاصر و الگوی فاطمی، چالش فرزندآوری زن مسلمان معاصر، نقش مادری، خانه‌داری، نقش اقتصادی زن مسلمان معاصر، تاثیر الگوهای نوظهور خانواده بر هویت زن مسلمان معاصر و چالش‌های خانواده مانند طلاق، خیانت و خشونت از چالش‌های هویت خانوادگی زن و الگوی فاطمی در قالب این همایش خواهد بود.

رییس همایش بین‌المللی چالش‌های هویتی زن مسلمان معاصر و الگوی فاطمی با بیان اینکه مقالات برگزیده در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام ISC نمایه و منتشر خواهد شد، اظهار داشت: ارائه مقاله این همایش به زبان‌های فارسی،اردو، انگلیسی، ترکی، آذری،استانبولی، روسی، فرانسوی، آلمانی و اسپانیایی خواهد بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha