فرمانده فراجا: استقامت تا پای چان در برابر دشمنان سیره و پیام شهیدان است

تهران بزرگ - ایرنا - فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: از آثار و برکات فرهنگ ایثار و شهادت، مقاومت و ایستادگی در برابر دشمنان تا پای جان است که سیره و پیام شهیدان ایران اسلامی به همه مردم بشمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار احمدرضا رادان روز دوشنبه در یادواره شهدای انتظامی پایتخت با تجلیل از حضور خانواده معظم شهدا، مسوولان و روحانیون افزود: امروز توفیق، رفیق شد تا در این جمع نورانی از همه دست‌اندرکاران برنامه که خود را شریک محفل شهدا کرده و تارهای نیاز شان را به پودهای پر جواب شهدا گره زدند، تقدیر و تشکر کنم.

فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: امروز شهدا اجازه دادند این یادواره برگزار شود و در حقیقت این اثر وجود شهدا در جامعه است و جاودانگی شهید از این مسیر نمایان می‌شود؛ می‌رود اما هست، پنهان اما پیدا و نادیده در چشم ولی در دل وجود دارد، حضور ندارد ولی ظهور دارد و این اثر وجودی شهید است.

سردار رادان ادامه داد: امروزه جهان در ذهنش روزهای قاسم سلیمانی را یادآور می‌شود و شهدا اذن برگزاری یادواره می‌دهند؛ در همین روزها بدنبال اقدامات تروریستی تعداد دیگری از مدافعان امنیت، حرم و مردم به خیل عظیم شهیدان پیوستند.

وی اضافه کرد: اینکه گروهی مجاهد به سازمان و ساختار منحوسی که مدعی است هیچ کسی از دروازه‌های پی در پی امنیتی آن امکان عبور ندارد، حمله می‌برند، نشان از صلابت و اقتدار مبارزانی است که این دیوارهای دفاعی و امنیتی را بی هراس از کشته شدن در نوردیده‌اند.

سردار رادان یادآور شد: در حادثه تروریستی اخیر در راسک شیعه و سُنی، فارس و بلوچ در کنار هم برای تامین امنیت ایران با خصم دون جنگیده و به شرف شهادت رسیدند.

وی با اشاره به اینکه اثر وجودی شهدای کشور مجلس‌آرایی آنهاست، تاکید کرد: دعای مادر شهدا گیراست، اثر وجودی شهدا چراغ راه برای افرادی است که بخواهند در این مسیر طی طریق برای رسیدن به تعالی، شرف و شهادت داشته باشد.

سردار رادان با اشاره به جاودانگی شهدا گفت: ۴۵ سال از انقلاب می‌گذرد ولی نقش شهید در ایران اسلامی یکسان است؛ این مانایی و جاودانگی از چیست؟ باید از آنی که خود ساخته‌ایم بیرون آمده و با شهدا در مسیر زیبای نورانی، پُر سعادت و باصلابت قرار بگیریم.

فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه امروز فرزندان شهیدان همت، حاج قاسم، حنیف، باکری، زحمتکش و دیگر شهدا در این یادواره حضور دارند، افزود: در دوران دفاع مقدس، سختی و شیرینی رزمندگان خاطره شد چون نگاه به امام راحل داشتند و این گونه می‌شود که شهدا همیشه زنده هستند و خانواده آنها فاطمه‌گونه از ولایت دفاع می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه همه در مسیر خدمت به مردم و خانواده شهدا پایدار و در نهایت شهید فی سبیل الله باشیم، تاکید کرد: از خداوند قادر متعال و خانواده شهدا درخواست کنیم در حق ما مثل فرزندانشان دعا کنند تا در راه خدمت به این مردم و کشور شهید شویم.

به گزارش ایرنا، یادواره یک هزار و ۵۵۴ شهید پلیس پایتخت با حضور سردار احمدرضا رادان فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران، فرماندهان و روسای پلیس‌های تخصصی تهران بزرگ و خانواده معظم شهدا در سالن همایش‌های وزارت کشور برگزار شد.

فرمانده فراجا: استقامت تا پای چان در برابر دشمنان سیره و پیام شهیدان است

تجلیل از خانواده شهدای اخیر اقدامات تروریستی

در این مراسم از خانواده معظم شهدای حوادث تروریستی کرمان، راسک و تهران تجلیل شد.

فرمانده فراجا: استقامت تا پای چان در برابر دشمنان سیره و پیام شهیدان است

سربند متبرک بر پیشانی سردار رادان

پخش تیزر سخنرانی مقام معظم رهبری در خصوص شهدای نیروی انتظامی، دکلمه‌خوانی توسط فرزند شهید، مداحی، تئاتر دفاع مقدس و حضور خادمان حرم امام رضا (ع) با پرچم منور بارگاه رضوی از برنامه‌های جانبی این یادواره بود.

در این مراسم همچنین پسر سردار شهید قاسم سلیمانی سربند متبرک حرم حضرت ابوالفضل (ع) و امام حسین (ع) را به عنوان هدیه روز پدر به پیشانی سردار احمدرضا رادان فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران بست.

فرمانده فراجا: استقامت تا پای چان در برابر دشمنان سیره و پیام شهیدان است

رونمایی از هشت کتاب

در این یادواره از هشت کتاب در خصوص خدمات نیروی انتظامی با عناوین «بی پروا در برابر جهل»، «خاطراتی با شهدا؛ سنگر عشق»، «هر روز با پیام شهدا»، «شهدای ترور» و «فرهنگنامه شهدای فرماندهی انتظامی تهران بزرگ» «عملکرد و نقش فراجا در دوران دفاع مقدس» «وصیتنامه گلزار شهدا» و همچنین «شجاعان تاریخ» رونمایی شد.

خانواده بیش از یک هزار و ۵۰۰ نفر از شهدای انتظامی برای حضور در این یادواره دعوت شده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha