صلاحیت ۱۱۵ داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی در ایلام تائید شده است

ایلام - ایرنا - رئیس دفتر بازرسی و نظارت بر انتخابات استان ایلام از تائید صلاحیت ۱۱۵ نفر از داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در این استان تا کنون خبر داد.

" مسعود صیدی" روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، در این خصوص اظهار کرد: در مرحله ثبت نام قطعی ۲۲۹ داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی در این استان نام نویسی خود را در این فرایند قطعی کردند که در نهایت از این تعداد با توجه به انصراف و عدم شرایط ثبت نام برخی دیگر از داوطلبان، از سوی هیئت نظارت پرونده ۱۹۸ نفر مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: با پایان یافتن مهلت قانونی بررسی‌های هیئت نظارت بر انتخابات استان و مرکز، صلاحیت ۹۸ نفر در ۱۴ دی ماه سال جاری اعلام شد که از این تعداد ۲۱ نفر مربوط به حوزه انتخابیه دهلران(جنوب استان) و ۷۷ نفر نیز مربوط به حوزه انتخابیه ایلام( شمال استان) بود.

رئیس دفتر بازرسی و نظارت بر انتخابات استان ایلام یادآور شد: داوطلبانی که به نتایج بررسی صلاحیت‌ها از سوی هیئت نظارت استان و مرکز اعتراض داشتند در مهلت قانونی به صورت غیرحضوری از طریق سامانه وزرات کشور با مراجعه به بخش اعتراض به نظر هیئت‌های نظارت نسبت به ثبت اعتراض خود اقدام کردند که در نهایت بر اساس اعلام فهرست شورای نگهبان در این خصوص، ۱۷ داوطلب دیگر از استان ایلام تائید صلاحیت شده و یک نفر نیز در زمان بررسی صلاحیت‌ها از سوی شورای نگهبان نیز از ادامه روند انصراف داد.

صیدی با اشاره به اینکه بر این اساس، تعداد کل داوطلبان تائید صلاحیت شده در استان ایلام به ۱۱۵ نفر تا کنون افزایش یافته است، افزود: در حال حاضر پرونده ۷۲ داوطلب دیگر نیز از سوی شورای نگهبان در دست بررسی است که نتایج نهایی تائید صلاحیت ها در ۱۹ بهمن ماه سال جاری از سوی شورای نگهبان به صورت قطعی اعلام خواهد شد.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمن دوره انتخابات خبرگان رهبری ۱۱ اسفندماه سال جاری برگزار خواهد شد.

به گزارش ایرنا، استان ایلام دارای ۲ حوزه انتخابیه ایلام و دهلران و سه کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است.

حوزه انتخابیه ایلام شامل شهرستان های ایلام، ایوان، چرداول، سیروان، هلیلان، چوار، مهران و ملکشاهی و حوزه انتخابیه دهلران شامل شهرستان های دهلران، آبدانان، دره شهر و بدره است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha