بزرگان و ریش سفیدان نقش مهمی در تامین امنیت بر عهده دارند

زاهدان- ایرنا- فرمانده سپاه خاش سیستان و بلوچستان گفت: بزرگان، ریش سفیدان، معتمدان، منتفذان، نخبگان و اقشار مختلف جامعه در کنار مسوولان نقش مهمی در تامین امنیت بر عهده دارند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار سرتیپ دوم پاسدار احمد مالدار روز دوشنبه در نشست با سران قبایل، طوایف و معتمدان خاش بیان کرد: بیش از یک سال اخیر در شهرستان خاش و استان نا آرامی‌هایی شکل گرفت، اما با هوشیاری مردم و مسئولان و تلاش و پیگیری‌های مستمر بزرگان، ریش سفیدان و معتمدان اوضاع کنترل و امنیت حفظ و آرامش به جامعه برگشته است.

وی اظهارکرد: دغدغه مهم مردم و مسوولان این است که دامنه اختلاف قومی به سطح شهر و انظار عمومی کشیده نشود، بنابراین در این موضوع و پیشگیری از قتل، کشتار و یا تیراندازی در معابر عمومی به مداخلات فوری و جدی بزرگان نیاز داریم.

فرمانده سپاه خاش اهمیت و ضرورت مشارکت در انتخابات و اجرای باشکوه برنامه های گرامیداشت دهه فجر و شرکت پرشور در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن را یادآوری کرد و افزود: همه ما موظفیم به عنوان دلسوز و خادم و همراه نظام اسلامی برای رفع مشکلات مردم تلاش کنیم.

شرکت در انتخابات وظیفه ای شرعی و ملی

فرماندار خاش هم با تاکید بر اینکه شرکت در انتخابات وظیفه ای شرعی، ملی و همگانی بوده، اهمیت و نقش بزرگان و ریش سفیدان و معتمدان برای برگزاری باشکوه و حماسی مردم در این عرصه را یادآوری کرد.

صاحب گل صالحی اظهارکرد: همه مجریان انتخابات به سلامت، امنیت، رقابت سالم، صیانت از آرای مردم و برگزاری باشکوه انتخابات می‌اندیشند، بنابراین رعایت اصل بی طرفی مورد تاکید ما بوده و انتظار داریم در ۱۱ اسفندماه شاهد خلق حماسه‌ای باشکوه در شهرستان باشیم.

سردار ولی محمد کرد بزرگ و ریش سفید طایفه کرد، میربلوچ زهی و سهرابزهی با اشاره به اینکه همه ما در قبال مردم مسوول هستیم و باید خیرخواه اقشار جامعه باشیم گفت: بالاترین نعمت خدمت و نفع رسانی به همنوعان، برنامه ریزی و تلاش برای رفع مشکلات مردم است‌.

وی اظهارکرد: شرکت در انتخابات و نیز بزرگداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی وظیفه تمام اقشار جامعه بوده، بنابراین بهترین فرصت برای به نمایش گذاشتن اتحاد، یکپارچگی، همدلی و انسجام ایرانیان حضور در مناسبت‌های ملی و جشن پیروزی انقلاب اسلامی و شرکت پرشور در انتخابات ۱۱ اسفندماه بوده و باید فردی صالح و شایسته انتخاب و به صحن مجلس برود.

حاجی دوست محمد ابراهیم از بزرگان طایفه میربلوچ زهی خاش نیز با اشاره به اینکه بزرگان و ریش سفیدان و معتمدان شهرستان در کنار علما، شایسته تکریم هستند، بر ضرورت و اهمیت نگاه ویژه مسوولان برای رفع مشکلات و تأمین نیازهای این قشر تأکید کرد و گفت: در بیش از یکسال اخیر با هوشیاری و تدابیر هوشمندانه مردم و معتمدان و بزرگان خاش و استان از وقوع حوادث ناگواری گرفته شد که در صورت وقوع چهره منطقه بسیار نا امن جلوه می داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha