۳۳ دانش آموز دچار گازگرفتگی در مشهد از بیمارستان مرخص شدند

مشهد- ایرنا- رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۳۳ دانش آموز مسافر که امروز در مشهد دچار مسمومیت با گاز منواکسید کربن شده بودند، پس از درمان از ۲ بیمارستان‌ این شهر مرخص شدند.

دکتر علی یزدانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این حادثه حوالی ساعت ۵:۳۰ امروز در یک موسسه خیریه در محدوده حرم رضوی که دانش آموزان از تهران در آن اسکان داشتند، رخ داد.

وی ادامه داد: برای امدادرسانی به مسمومان این حادثه سه دستگاه آمبولانس و ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس اورژانس ۱۱۵ به محل اعزام شدند.

به گفته وی، این حادثه ۳۴ مسموم داشت که یک نفر توسط کارشناسان فوریت های پزشکی در محل درمان و بقیه به بیمارستان منتقل شدند.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: ۲۷ نفر از مسمومان به بیمارستان امام رضا(ع) و ۶ نفر دیگر به بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد مشهد منتقل شدند.

مدیر روابط عمومی بیمارستان امام رضا(ع) نیز گفت: تمامی دانش آموزانی که توسط اورژانس به این بیمارستان منتقل شده بودند، خدمات درمانی و اکسیژن تراپی دریافت کردند.

مهری برجسته افزود: پس از دریافت نتایج آزمایش، این دانش آموزان با حال مساعد از این مرکز درمانی مرخص شدند.

زهرا نورانی مدیر روابط عمومی بیمارستان شهید هاشمی نژاد مشهد نیز اظهار کرد: تمامی دانش آموزانی که به این بیمارستان منتقل شده بودند پس از دریافت خدمات درمانی و اکسیژن تراپی با حال عمومی مساعد مرخص شدند.

به گزارش ایرنا، حدود ۱۱۰ دانش آموز پسر از تهران در این خیریه چهار طبقه اسکان داده شده بودند که انتشار گاز منواکسید کربن از لوله بخاری باعث مسمومیت تعدادی از این دانش آموزان شد که با حضور عوامل اورژانس ۱۱۵ مشهد، یک دانش آموز در محل درمان شد.

۳۳ دانش آموز به بیمارستان منتقل شدند و مابقی دانش آموزان نیز به فضای باز انتقال یافتند.

به گفته معاون عملیات سازمان آتش نشانی مشهد، طبق بررسی های اولیه خروج لوله بخاری از محل خروجی دیوار، علت این حادثه بوده اما بررسی دقیق تر ادامه دارد.

مرکز اورژانس پیش‌ بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ۱۶۴ پایگاه عملیاتی شامل ۱۰۰ پایگاه شهری، ۶۲ پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه امداد هوایی، ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۱۰ دستگاه موتورلانس و مرکز ارتباطات و فرماندهی عملیات با تحت پوشش داشتن ۱۵ شهرستان به صورت شبانه روزی و رایگان در حال ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha