کشاورز: رقابت با حریف تمرینیِ جوکوویچ، سطح ملی‌پوشان را ارتقا می‌دهد

تهران- ایرنا- دبیر فدراسیون تنیس درباره وضعیت تمرین تیم ملی برای رقابت با تیم ملی استونی گفت: حریف‌های تمرینی خوبی مثل ست‌کیچ، حریف تمرینی جوکوویچ را به ایران می‌آوریم تا بچه‌ها آمادگی مناسبی داشته باشند.

به گزارش صبح پنجشنبه ایرنا، مسابقات تنیس جام دیویس‌کاپ مهم‌ترین تورنمنت تیمی بین‌المللی مردان جهان به حساب می‌آید و فدراسیون جهانی تنیس(ITF) به صورت سالانه متولی برگزاری آن است.

فرمت دیویس کاپ به این شکل است که ۱۶ کشور برتر جهان به یک گروه تبدیل می‌شوند و کشورهای دیگر طبق رتبه‌بندی آن‌ها توسط ITF در گروه‌هایی دیگر جای می‌گیرند. پس از گروه جهانی اصلی، گروه پلی‌آف قرار دارد که در آن تیم‌های آخر گروه جهانی با برترین تیم‌های گروه ۲ جهانی رقابت‌ می‌کنند و برنده‌ها جایگاه بالاتر را کسب خواهند کرد. پس از گروه پلی‌آف نیز گروه ۲ جهانی وجود دارد و به همین ترتیب تیم‌ها کسب جایگاه‌ می‌کنند و به رقابت می‌پردازند.

تیم ملی تنیس ایران پیش از این در گروه ۳ قرار داشت که رقابت‌های آن مرداد سال جاری در کلمبو سریلانکا برگزار شد. در این رقابت‌ها تیم ملی کشورمان موفق شد با پیروزی در تمامی دیدارها و کسب عنوان قهرمانی، جواز حضور در مرحله پلی‌آف گروه ۲ جهانی را به‌دست آورد. تنیس ایران برای ادامه حضور در این گروه، باید به مصاف تیم استونی برود و طبق قرعه‌کشی میزبانی این رقابت نیز نصیب ایران شد اما استونی با طرح شکایاتی بی‌اساس، این میزبانی را از ایران سلب کرد و طبق قوانین باید بازی در کشور ثالث انجام شود.

شاهرخ کشاورز، دبیر فدراسیون تنیس در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایرنا درباره بازی تیم ملی و استونی اظهار داشت: زمان بازی برای اواسط بهمن مشخص شده بود و به خاطر حواشی پیش‌آمده، زمان بازی عقب افتاد و در اسفند ماه برگزار می‌شود. میزبان این بازی باید از طرف فدراسیون جهانی مشخص شود و این مسئله نیازمند زمان لازم است. به زودی تمرین تیم ملی هم شروع می‌شود و برای پیروزی مقابل استونی آماده می‌شویم.

وی با اشاره به روحیه ورزشکاران ایرانی اضافه کرد: در جلسه آخری که با بچه‌ها داشتیم، روحیه خوبی در تنیسورها دیدیم و دلیل آن هم نتایج بسیار خوبی است که ورزشکاران ما در تور جهانی به‌دست آوردند که اخیرا در کیش برگزار شد. به نظرم بچه‌ها الان در اوج هستند زیرا در بخش 2 نفره، قهرمان شدند و در بخش انفرادی نیز نتایج بسیار خوبی کسب کردند.

دبیر فدراسیون تینس در مورد برنامه‌های رویداد 100 روزه این فدراسیون در کیش گفت: تا آخر سال جام حذفی بانوان، مسابقات رده‌های سنی و رقابت بین‌المللی پیشکسوتان را خواهیم داشت. پس از این رقابت‌ها باید یک تور جهانی دیگر برگزار می‌کردیم که با تغییر مکان و زمان بازی ایران و استونی، احتمالا بعد از ماه مبارک رمضان و در اردیبهشت این رقابت برگزار شود.

وی با اشاره به کمبود زمان کافی تمرین برای بازی با استونی افزود: برای آمادگی بچه‌ها زمان کمی داریم و نمی‌توانیم مثل دفعه‌ قبل، اردوی مشترک با تیم‌های خارجی همچون روسیه داشته باشیم. با این حال حریف‌های تمرینی خوبی مثل ست‌کیچ، حریف تمرینی جوکوویچ را به ایران می‌آوریم تا آمادگی مناسب برای بچه‌ها شکل گیرد. جوکوویچ نفر اول تنیس جهان است و حریف تمرینی او می‌تواند نتیجه خوبی را برای تیم ملی به ارمغان بیاورد زیرا ملی‌پوشان ما هم مثل برترین‌ مرد تنیس دنیا تمرین می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha