شگفتی در مسابقات آزاد استرالیا؛ حذف زن شماره یک تنیس جهان

تهران- ایرنا- برترین بانوی تنیسور دنیا در مرحله یک شانزدهم مسابقات اوپن استرالیا حذف شد.

به گزارش ایرنا، صد و دوازدهمین دوره گرند اسلم، با مسابقات آزاد استرالیا از ۲۴ دی در ملبورن آغاز شده است. اوپن استرالیا یکی از چهار رقابت برجسته سالانه تنیس(گرند اسلم) در دنیا و جزو پربیننده‌ترین مسابقات جهان است.

در مرحله یک شانزدهم نهایی این مسابقات، ایگا اشویانتک زن شماره یک تنیس جهان از لهستان برابر لیندا نوسکووا قرار گرفت و بر خلاف انتظار مخاطبین نتوانست عملکرد خوبی داشته باشد. نوسکووا تنیسور ۱۹ ساله اهل چک در این مسابقه پس از اینکه ست اول را ۳-۶ واگذار کرد با بازگشت برابر حریف نامدار خود دو ست بعدی را ۶-۳ و ۶-۴ به نفع خود به پایان رساند تا مهم‌ترین شگفتی بخش زنان در این دوره اوپن استرالیا را رقم بزند.

نفر پنجاهم تنیس زنان که اولین حضورش در جدول اصلی اوپن استرالیا را تجربه می‌کند، با این پیروزی به روند ۱۸ پیروزی اشویانتک پایان داد و برای نخستین بار راهی هفته دوم یک گرند اسلم شد.

مسابقات گرند اسلم بالاترین اهمیت و جایگاه را در تنیس دارند و قهرمانی در آن‌ بزرگترین آرزو و دستاورد هر بازیکنی به حساب می‌آید. یکی از دلایل اهمیت زیاد این چهار تورنمنت جایزه بزرگ نقدی و امکان کسب امتیاز بالاست و به‌صورت هم‌زمان در بخش مردان و بانوان برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha