هرگونه ترور و جنایتی در منطقه با نقش اصلی آمریکا صورت می‌گیرد

تهران-ایرنا- کارشناس مسائل منطقه گفت: اینکه شاهد هستیم پایگاه‌های نظامی آمریکا در کشورهای منطقه مورد هدف قرار می‌گیرد این پیام را دارد که جبهه مقاومت از این واقعیت آگاه است که هرگونه ترور و جنایتی در منطقه با نقش اصلی آمریکا صورت می‌گیرد.

جعفر قنادباشی کارشناس مسائل منطقه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی ایرنا در خصوص حملات اخیر گروه‌های مقاومت منطقه به پایگاه‌های آمریکا به خصوص در عراق و سوریه اظهار داشت: در حال حاضر هر تحرکی که در منطقه غرب آسیا و حول محور مسائل فلسطین و تحولات سرزمین‌های اشغالی صورت می‌گیرد به یکدیگر مرتبط است، چه تحرکاتی که از جانب جبهه مخالف محور مقاومت صورت می‌گیرد و چه اقدامات و عملیات‌هایی که از جانب محور مقاومت به منصه ظهور می رسد.

وی با بیان اینکه متعاقب هفتم اکتبر و پس از عملیات طوفان الاقصی بر همگان ثابت شد که «رژیم صهیونیستی عامل اصلی استعمار و سلطه غرب بر منطقه غرب آسیا است»، گفت: از لحاظ عملیاتی این مسئله اثبات شد که گروه‌های مختلفی که حول محور مقاومت در کشورهای مختلف منطقه حضور دارند به صورت منسجم عملیات‌های خود را انجام می‌دهند.

این کارشناس مسائل منطقه تصریح کرد: در شرایطی که جبهه غرب و نظام سلطه تلاش می‌کند تا از طریق رژیم صهیونیستی با آسودگی خیال جنایات خود را در غزه انجام دهد و منطقه غرب آسیا را دچار تنش، ناامنی و بی‌ثباتی کند، طبیعی هست که «جبهه مقاومت هم در مقابل این آرایش و صف‌بندی به صورت هماهنگ عمل کرده» و با عاملان و آمران اصلی جنایات رژیم صهیونیستی برخورد می‌کند.

هرگونه ترور و جنایتی در منطقه با نقش اصلی آمریکا صورت می‌گیرد

قنادباشی با اشاره به «اقدام تروریستی اخیر رژیم صهیونیستی در سوریه که منجر به شهادت رسیدن تنی چند از مستشاران نظامی ایران شد»، افزود: با توجه به اینکه آمریکا بزرگترین حامی و پشتیبان جنایات و عملیات‌های تروریستی رژیم صهیونیستی در منطقه و علیه مردم غزه محسوب می‌شود «پایگاه‌های نظامی این کشور در منطقه مورد حملات مکرر و مستمر جبهه مقاومت قرار می‌گیرد».

وی گفت: چه در عرصه سیاسی و مواضع رسمی و چه در عرصه میدانی و همکاری‌های نظامی و امنیتی آمریکا و اسرائیل با یکدیگر ارتباطات و تعاملات نزدیکی را دارند و طبیعی است که اسرائیل بدون حمایت‌های اطلاعاتی، نظامی، لجستیکی و البته سیاسی و تبلیغاتی آمریکا نمی‌توانست به تنهایی در مقابل فشارهای مختلفی که از ابعاد داخلی و منطقه‌ای در این مدت زمان بیش از ۱۰۰ روز بر آنها وارد آمده، مقاومت کند.

هرگونه ترور و جنایتی در منطقه با نقش اصلی آمریکا صورت می‌گیرد

این کارشناس مسائل منطقه در پایان خاطرنشان کرد: اینکه شاهد هستیم پایگاه‌های نظامی آمریکا در کشورهای منطقه مورد هدف قرار می‌گیرد می‌تواند پیامی داشته باشد مبنی بر این که جبهه مقاومت از این واقعیت آگاه است که «هرگونه ترور و جنایتی در منطقه با هدف ایجاد و گسترش ناامنی، بی ثباتی، تنش و تامین امنیت اسرائیل با نقش اصلی آمریکا صورت می‌گیرد».

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha