۲ بهمن ۱۴۰۲، ۲۲:۳۱
کد خبرنگار: 965
کد خبر: 85362593
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

طرح لشکر فرشته‌ها در دزفول آغاز شد

۲ بهمن ۱۴۰۲، ۲۲:۳۱
کد خبر: 85362593
طرح لشکر فرشته‌ها در دزفول آغاز شد

دزفول – ایرنا – طرح لشکر فرشته‌ها به منظور تجلیل از خانواده‌های قرآنی و مادرانی که اهتمام جدی در انس کودکان خود با قرآن دارند برای نخستین بار در دزفول آغاز شد.

به گزارش ایرنا، امام جمعه دزفول دوشنبه شب در آیین طرح لشکر فرشتگان در دفتر امام جمعه این شهرستان با بیان اینکه طرح لشکر فرشته‌ها اقدامی ارزشمند برای ترویج قرآن آموزی است گفت: بانوان محور فعالیت‌های قرآنی در خانواده‌ها هستند و تجلیل از مادران و بانوانی که در مسیر تربیت فرزندان قرآنی گام بر می‌دارند اقدامی شایسته است.

حجت الاسلام مسعود بهرامپور نقش بانوان در تربیت نسل جوان را مورد اشاره قرار داد و افزود: انس مادران با قران و معنویت ارتباط مستقیمی با گرایش فرزندان به معنویت و قرآن دارد.

وی بسترسازی انس کودکان با قرآن کریم را ضروری دانست و تصریح کرد: انس و افت با قران نه تنها نتایج تربیتی دارد بلکه موجب سعادت در آخرت نیز می‌شود.

حجت الاسلام بهرامپور ادامه داد: کانون قران اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ظرفیت‌های مهمی در ترویج فرهنگ قرآنی در شهرستان دارد که باید از این ظرفیت به درستی بهره گیری شود.

طرح لشکر فرشته‌ها در دزفول آغاز شد

دزفول نخستین شهر خوزستان در اجرای طرح لشکر فرشته هاست

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول با بیان اینکه دزفول نخستین شهر خوزستان در اجرای طرح لشکر فرشته هاست گفت: باتوجه به اهمیت فراگیری علوم قرآنی و تلاش برای تحقق شعار نهضت بازگشت به مساجد از مهم ترین اهداف اجرای این طرح به عنوان یکی از طرح‌های شاخص قرآنی است.

حمید صادق جولا با بیان اینکه این طرح در گام اول در کانون فرهنگ مقاومت مسجد رسول اعظم(ص) دزفول اجرایی شده است افزود: تکریم از مادران و خانواده‌هایی که در راستای تربیت فرزند قرآنی فعالیت کرده‌اند از جمله برنامه‌های محوری این طرح است.

وی با بیان اینکه تبدیل دزفول به شهری قرآنی رویکرد اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان است ادامه داد: کانون تخصصی خواهران شناسایی و ثبت خانواده قرآنی در سامانه بچه‌های مسجد را به عهده گرفته‌اند.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول افزود: این طرح در ۲ کانون فرهنگی هنری شهدای کربلا و مقاومت این شهرستان اجرا شده است.

طرح لشکر فرشته‌ها در دزفول آغاز شد

به گزارش ایرنا، در این آیین از خانم فروتن‌راد مادری که سه فرزند قرآنی تربیت کرده بود تجلیل شد. محمد پورمحمدحسین حافظ کل قرآن، نرگس پورمحمدحسین حافظ ۲ جز قرآن و فاطمه پورمحمدحسین حافظ ۱۰ جز قرآن فرزندان این مادر قرآنی هستند.

طرح لشکر فرشته‌ها یکی از طرح‌های ملی ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور است که در راستای گرامیداشت سالروز میلاد با سعادت حضرت زهرا (س) و با رویکرد تقویت و تکریم مقام مادران و فعالان قرآنی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، شناسایی و تکریم خانواده‌های قرآنی در دستور کار قرار گرفت.

این طرح هم‌اکنون در شهرستان دزفول در حال اجرا است. براساس این طرح ملی قرارگاه نهضت قرآنی مساجد در ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور تشکیل شد و شناسایی و تکریم خانواده‌های قرآنی به عنوان یکی از برنامه‌های لشکر فرشته‌ها در دستور کار قرار گرفت.

خانواده‌های دارای ۳ یا بیشتر حافظ کل یا ۲۰ جز قرآن، خانواده‌ای که پدر و یا مادر حافظ کل باشند، خانواده‌ای که پدر و یا مادر و یا دیگر اعضای خانواده جزو رتبه‌های برتر استانی یا کشوری در مسابقات قرآن کریم باشند از مؤلفه‌های گروه اول خانواده‌های قرآنی هستند که مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

خانواده دارای فرزند خردسال حافظ ۲۰ جز یا کل قرآن، خانواده دارای حافظ روشندل یا معلولیت جسمی حرکتی، خانواده دارای مفسر، مترجم یا مبلغ قرآنی و خانواده‌ای که مجاهدانه در امر آموزش قرآن تلاش دارد را از دیگر شاخص‌های تجلیل از خانواده‌های قرآنی در شهرستان براساس طرح ملی لشکر فرشته‌ها می‌باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha