۳۰۰ میلیارد ریال برای تجهیز مساجد استان خوزستان مصوب شده است

دزفول- ایرنا- رییس ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان خوزستان گفت: ۳۰۰ میلیارد ریال توسط معاون اول رییس جمهور در قالب اعتبارات سفر رییس جمهوری برای تجهیز مساجد استان خوزستان مصوب شده که ۷۰ درصد کار پیش رفته است. 

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام قاسم سمیری عصر یکشنبه در گردهمایی مدیران کانون‌های فرهنگی هنری و فعالان مساجد شهرستان دزفول در مجتمع فرهنگی این شهرستان افزود: سازمان برنامه و بودجه این اعتبار را در اختیار سازمان تبلیغات اسلامی قرار خواهد داد و از این طریق تجهیزات لازم خریداری و بین کانون‌های مساجد توزیع خواهند شد.

وی مسجد را بهترین مکان برای ارتباط با خداوند دانست و ادامه داد: متاسفانه جایگاه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از دست رفته است و به همین دلیل دچار آسیب شده‌اند.

دوره های فنی و حرفه ای به صورت رایگان در مساجد برگزار می‌شوند

حجت الاسلام سمیری از برگزاری دوره های فنی و حرفه ای به صورت رایگان در مساجد خبر داد و اظهارکرد: این دوره‌ها طبق تفاهم نامه‌ای با سازمان فنی و حرفه‌ای به مدت ۲ سال برگزار می شوند و تا پایان سال آینده فرصت برای شرکت در این دوره‌ها وجود دارد.

رییس ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان خوزستان با اشاره به راه‌اندازی شورای سیاستگذاری کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان خوزستان با حضور رئیس ستاد هماهنگی کشور گفت: این شورا تا پیش از این وجود نداشت لذا جایگاهی برای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد قائل نبودند ولی اکنون احکام این شورا صادر شده و جایگاه پیدا کرده‌اند.

وجود ۱۲۰۰ کانون فرهنگی هنری مسجد در استان خوزستان

حجت الاسلام سمیری از وجود ۱۲۰۰ کانون فرهنگی هنری مسجد در استان خوزستان خبر داد و اظهارکرد: هشت سال است که هیچ امکاناتی به این کانون‌ها داده نشده و سرانه آنها نیز قطع شده است که لازم بود هویت آنها شناخته شود.

وی صندوق اعتباری هنر را حیاط خلوت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست و افزود: متاسفانه این صندوق تاکنون هیچ ارتباطی با مساجد نداشته است که با پیگیری‌های انجام شده قرار است کانون‌ها از مزایای این صندوق بهره‌مند شوند.

رییس ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان خوزستان برقراری بیمه تامین اجتماعی را یکی از مزایای صندوق هنر برای مدیران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد دانست و گفت: هر کانون می‌تواند بیش از ۱۰ نفر را برای صندوق هنر معرفی کند.

وی افزود: اعضای وام چهار درصد و هنرکارت از دیگر مزایای صندوق اعتباری هنر است.

۱۱۰ کانون فرهنگی هنری خواهران در دزفول وجود دارد

رییس ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان خوزستان با بیان اینکه ۱۱۰ کانون فرهنگی هنری خواهران در دزفول وجود دارد، گفت: شهزستان دزفول در بحث کانون فرهنگی هنری خواهران در استان خوزستان سرآمد است.

وی افزود: به رغم وجود ظرفیت‌های فراوان در شهرستان دزفول و استان خوزستان متاسفانه افراد در جشنواره‌ها شرکت نمی‌کنند و این موضوع باعث می‌شود حق استان گرفته نشود.

حجت الاسلام سمیری بیان کرد: اکنون با وجود اینکه استان خوزستان در جایگاه ۲۴ کشور قرار دارد ولی به طور قطع در صورت شرکت افراد در جشنواره‌ها این رتبه بین یک تا هشت کشور خواهد بود.

۳۰۰ میلیارد ریال برای تجهیز مساجد استان خوزستان مصوب شده است

۱۲ مسجد تراز شهرستان دزفول را معرفی خواهیم کرد

امام جمعه دزفول گفت: ۱۲ مسجد شهرستان دزفول را که بتوانند ارکان خود در اسرع وقت تکمیل کنند به عنوان مسجد تراز معرفی خواهیم کرد تا الگویی برای سایر مساجد شهرستان باشند.

حجت الاسلام مسعود بهرام پور افزود: عنوان هیات امنا به خادمان مسجد تغییر خواهد کرد و سه نفر از آنها از سوی اداره اوقاف و امور خیریه، حکم امین اوقاف دریافت خواهند کرد ضمن اینکه در تبدیل محله به محله اسلامی نقش آفرینی خواهند کرد.

وی با اشاره به تشکیل قرارگاه فرهنگی بانوان در شهرستان دزفول افزود: انتظار می‌رود خواهران در این قرارگاه فرهنگی ثبت نام و فعالیت کنند.

امام جمعه دزفول بیان کرد: نشست‌هایی نیز با خواهران فرهیخته، معلمان و دانشجویان خواهر برگزار می‌شود تا بتوانند کمک کار ما باشند.

وی افزود: نگاه مادر فعالیت‌های فرهنگی نباید به امکانات و اعتبارات باشد چرا که اصولاً کار فرهنگی باید از دل برخیزد تا به دل بنشیند.

حجت الاسلام بهرام پور گفت: برای انجام فعالیت‌ها باید به مسیر انبیا نگاه کنیم ضمن اینکه فردی که می‌خواهد کار فرهنگی انجام دهد باید ابتدا از خود شروع کند.

وی افزود: وقتی برای رضاب خداوند متعال و بندگان خدا تلاش می‌کنیم کمبودها، سختی‌ها و فشارها نباید بر ما اثری داشته باشند.

امام جمعه دزفول با بیان اینکه خداوند متعال به کیفیت کار دارد نه کمیت، اظهارکرد: متاسفانه اکنون جلسات قرائت قرآن کمتر در مساجد برگزار می‌شود؛ درصورت برگزاری نیز شمار شرکت کنندگان کم است که نشان می‌دهد از ظرفیت قرآن برای هدایت به خوبی استفاده نشده است.

وی با تاکیدبر لزوم اقامه نماز در مساجد افزود: حدود ۲۰۰ نفر بسیجی در هر مسجد وجود دارد ولی موقع نماز افراد زیادی در مساجد حاضر نیستند که باید این ظرفیت احیا شود.

۳۰۰ میلیارد ریال برای تجهیز مساجد استان خوزستان مصوب شده است

کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب بسیار موثر هستند

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول نیز در این گردهمایی با تبریک سالروز تاسیس ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد گفت: به لطف خدا این شجره طیبه از نهال به درختی تنومند تبدیل شده است.

عبدالحمید صادق جولا افزود: ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد امروز به سی و یک سالگی خود رسیده است که یکی از اهداف اساسی تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، تقویت نیروهای مومن و انقلابی در تراز انقلاب است.

وی ادامه داد: مسجد که به فرموده پیامبر مکرم اسلام(ص) از انوار الهی و محبوب ترین جای زمین است، در جامعه اسلامی، محور و مرکز ثقل فعالیت های فرهنگی تبدیل شده و به عنوان کانون نشر افکار، عقاید و اصول اسلامی در تحقق بخشی به بیانیه گام دوم انقلاب بسیار موثر است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول بیان کرد: هر کانون باید محور فعالیت های فرهنگی هنری محلات شود و به افراد انگیزه فعالیت و حضور دهد.

وی افزود: خروجی تقویت حوزه فرهنگ و هنر و رسانه در انجمن های هنری خود را نشان می‌دهد که هنرمند دغدغه‌مند و تراز انقلاب اسلامی است.

صادق جولا گفت: با تعامل و هم افزایی همه نهادهای فعال در مسجد در راستای احیای نقش و جایگاه این اماکن مقدس، کانون‌های فرهنگی و هنری می توانند نقش اساسی در پیشبرد امور فرهنگی مساجد و افزایش بروز و ظهور نقش جوانان در مدیریت مساجد داشته باشند.

تعدادی از مدیران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شهرستان دزفول نیز در این گردهمایی دغدغه‌ها و مشکلات خود را مطرح کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha