پنتاگون کشته شدن ۲ تفنگدار دریایی آمریکا را تائید کرد

تهران- ایرنا- سابرینا سینگ سخنگوی پنتاگون شامگاه روز دوشنبه (به وقت محلی) در بیانیه‌ای کشته شدن ۲ تفنگدار دریایی آمریکا را که پیش از این خبر ناپدید شدن آنها رسانه‌ای شده بود را تائید کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از وب گاه وزارت دفاع آمریکا، در این بیانیه آمده است: با کمال تاسف اعلام می‌کنیم که نیروی دریایی ایالات متحده پس از ۱۰ روز جست وجوی همه‌جانبه و جامع، موفق به یافتن اثری از ۲ تفنگدار دریایی مفقود شده آمریکایی نشده و بنابراین وضعیت آنها از «مفقود شده» به «مرده» تغییر کرده است.

این بیانیه با اشاره به اینکه نیروهای دریایی آمریکا، ژاپن و اسپانیا در طول ۱۰ روز گذشته به طور مداوم منطقه‌ای به وسعت ۵۴ هزار کیلومتر مربع را برای یافتن این ۲ تفنگدار آمریکایی جست وجو کرده‌اند، می‌افزاید: ما در غم از دست دادن این ۲ تفنگدار دریایی عزادار هستیم و قلب ما با خانواده‌های آنها است.

به گزارش ایرنا، ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) نیز روز یکشنبه (به وقت محلی) در بیانیه‌ای اعلام پایان جست وجو برای یافتن ۲ تفنگدار نیروی دریایی خودر در آب‌های سومالی را اعلام کرد و گفت که «وضعیت آنها از مفقودی به مرگ تغییر کرده است».

بنا بر این گزارش، این عملیات جستجو ۱۰ روز به طول انجامید و تفنگداران نیروی دریایی آمریکا نتوانستند این ۲ نظامی ایالات متحده را پیدا کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha