ناتو هرگونه تهدید نظامی قریب‌الوقوع از سوی مسکو را رد کرد

تهران-ایرنا- دبیرکل ناتو در آستانه برگزاری بزرگ‌ترین رزمایش دهه‌های اخیر این ائتلاف گفت: هیچ تهدید نظامی قریب‌الوقوعی از سوی روسیه علیه هیچ یک از اعضا وجود ندارد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از روزنامه دیلی میل، سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) امروز اعلام کرد با اینکه هیچ تهدید نظامی قریب‌الوقوعی از سوی روسیه علیه هیچ یک از اعضای این ائتلاف وجود ندارد اما ناتو بازدارندگی خود را با برگزاری بزرگ‌ترین رزمایش دهه‌های اخیر که قرار است اواخر هفته آغاز شود، ‌ادامه می‌دهد.

ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو امروز در بروکسل هدف از برگزاری این رزمایش را اطمینان از آمادگی نیروهای ناتو برای دفع هرگونه اشتباه محاسباتی روسیه در مورد محافظت از خاک کشورهای عضو ناتو عنوان کرد و گفت: تا زمانیکه این اقدامات را انجام دهیم، هیچ حمله‌ای علیه قلمرو ناتو انجام نخواهد شد.

ناتو در حالی برای انجام بزرگ‌ترین رزمایش پساجنگ سرد با عنوان مدافع ثابت قدم ۲۰۲۴ اقدام کرده است که بیش از بازدارندگی در مقابل پیشروی احتمالی روسیه در قالب یک ائتلاف غربی، اهداف پنهانی همچون ترمیم شکاف داخلی، پیشبرد پروژه روس‌هراسی و تداوم یارگیری را نیز دنبال می‌کند.

برگزاری رزمایش بزرگ ناتو که رسانه‌های غربی از مدت‌ها قبل برای تبلیغ آن، تلاش بسیار کرده‌اند، بر آتش جنگ اوکراین خواهد دمید و کلاف سردرگمی که در آستانه دو سالگی این جنگ، راهی برای برون‌رفت از آن به چشم نمی‌خورد را پیچیده‌تر خواهد کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha