۳ بهمن ۱۴۰۲، ۱۴:۴۳
کد خبرنگار: 1179
کد خبر: 85363356
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

جلسه شورای شهر اهواز پس از ۲۳ روز تشکیل شد

۳ بهمن ۱۴۰۲، ۱۴:۴۳
کد خبر: 85363356
جلسه شورای شهر اهواز پس از ۲۳ روز تشکیل شد

اهواز - ایرنا - جلسه شورای شهر اهواز با موضوعات مختلف پس از ۲۳ روز تشکیل و به برخی از لوایح شهرداری رسیدگی شد.

به گزارش ایرنا صد و چهل و سومین جلسه علنی شورای شهر اهواز از ساعت ۹ صبح روز سه شنبه با حضور تمامی اعضای شورا برگزار شد.

این جلسه ابتدا به صورت غیرعلنی آغاز و از ورود رسانه ها ممانعت شد اما در ادامه و با گذشت ۴۵ دقیقه از زمان جلسه با دستور رییس شورا به خبرنگاران اجازه ورود داده شد.

۹ جلسه قبلی شورا با موضوع برکناری شهردار اهواز، به دلیل به حد نصاب نرسیدن اعضا تشکیل نشد که این موضوع حواشی بسیاری به دنبال داشت.

این جلسه با ۱۳ دستور کار برگزار و موضوع برکناری شهردار و انتخاب سرپرست جدید، جزو دستور کار این جلسه بود. از حضور برخی افراد که جو جلسات قبلی را بر هم می‌زدند، ممانعت شد.

پیش از این اعلام شده بود که جلسه امروز با حضور فرماندار اهواز برگزار خواهد شد اما چند دقیقه قبل از شروع جلسه، فرمانداری اهواز این موضوع را تکذیب کرد.

در ابتدای این نشست موضوعات مختلفی مورد بحث و گفت و گو قرار گرفت همچنین اعضا و معاونت‌های مختلف شهرداری نظرات خود را بیان کردند.

لایحه اصلاحیه بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری اهواز که جزو دستور کار این جلسه بود بیش از ۴۰ دقیقه مورد بررسی قرار گرفت و در پایان با رای اعضای شورا مورد موافقت قرار نگرفت.

برخی از اعضای شورا نسبت به بخش عمرانی اصلاحیه بودجه معترض بوده و مخالفت خود را با این موضوع بیان کردند.

با رای اعضای شورا، مصوب شد که اصلاحیه بودجه شهرداری در زمانی مشخص و در کمیسیون تلفیق مورد بررسی قرار گیرد.

این جلسه بر خلاف ۹ جلسه قبلی شورا در آرامش و بدون حضور مردم برگزار شد همچنین موضوع برکناری شهردار و انتخاب سرپرست جدید به دلیل پایان زمان جلسه به زمان دیگری موکول شد.

سیاوش محمودی عضو شورای شهر اهواز گفت: به استناد بند ۱۲ ماده ۸۰ آیین نامه شورا، تصویب، اصلاح و متمم بودجه سالانه شهرداری و شرکت‌های وابسته به آن، از وظایف قانونی شورای شهر است.

وی افزود: شورای شهر می‌تواند بر ردیف‌های بودجه ایراد و اشکال بگیرد تا اصلاح شود اما سوال اینجاست که به چه استناد قانونی بودجه مصوب شورا رد می‌شود؟

در ادامه سیدمحمدعلی پورموسوی رییس شورای شهر اهواز گفت: معتقدم که در بخش عمرانی بودجه، چند اشکال وجود داشت که باید توسط دوستان شهرداری اصلاح و سپس مجددا در صحن علنی شورا به رای گذاشته شود.

وی افزود: برخی از اعضای شورا درخواست تمدید جلسه را داشتند تا به موضوع برکناری شهردار و انتخاب سرپرست جدید و همچنین غیبت‌های اعضای شورا رسیدگی شود که انجام آن میسر نیست.

رییس شورای شهر اهواز در خصوص غیبت برخی از اعضای شورای شهر گفت: با توجه به درخواست استانداری، باید گزارشی از این موضوع به کمیته رسیدگی به تخلفات استانداری ارائه دهیم.

همچنین حجت الله زارع زاده عضو شورای شهر بیان کرد: با توجه به اینکه وقت زیادی صرف بودجه شهرداری شد و تمامی موارد در کمیسیون ها مورد بررسی قرار گرفت، اکنون صحیح نیست که مجدد همان موارد تکرار شود. اگر در بحث ترافیک و طرح‌های عمرانی، موضوعی خارج از مصوبات شورا مطرح باشد باید با آن برخورد شود.

وی افزود: پروژه بی آر تی اهواز یکی از افتخارات این شهر بوده و مصوبه همین شورا است اما متاسفانه برخی دوستان از این موضوع اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند.

عضو شورای شهر اهواز گفت: موضوعات بسیاری در کمیسیون‌های مختلف بررسی و توسط دیگر اعضا به تصویب می‌رسد. قطعا هر کدام از پروژه‌های عمرانی و ترافیکی که بدون اطلاع شورا اجرا شده باشد، باید مورد بررسی قرار گیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha