حضور آگاهانه مردم در انتخابات زمینه‌ساز شکل‌گیری مجلس قوی است + فیلم

اردبیل - ایرنا - مسئول انجمن راویان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس استان اردبیل با تاکید بر حضور آگاهانه مردم در انتخابات گفت: مجلس قوی زمینه‌ساز تقویت دولت و شکل‌گیری دولت قوی و کارآمد است.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در ۱۱ اسفندماه، مهم‌ترین رویداد کشور است و در فاصله حدود ۳۹ روز مانده تا برگزاری انتخابات ، تایید صلاحیت بیش از یک هزار نفر از داوطلبان، رونق بخش محافل سیاسی و انتخاباتی شده است و در استان اردبیل هم ۶۶ نفر به عرصه انتخابات بازگشتند و بدین ترتیب با ۱۶۸ نفر داوطلبی که پیشتر تایید صلاحیت شده بودند، تعداد داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان اردبیل به ۲۳۴ نفر افزایش یافت.

حال و هوای انتخابات در ماه‌های سرد سال در استان اردبیل روز به روز گرم‌تر می‌شود و گفتمان‌های رایج انتخابات و ارزیابی‌ها از ترکیب نهایی نامزدها در حوزه‌های انتخاباتی، به خصوص در فضای مجازی بیشتر شده است و شخصیت‌ها و کارشناسان از ضرورت حضور آگاهانه مردم و ثمرات مشارکت بالا در انتخابات سخن می‌گویند.

مسئول انجمن راویان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس استان اردبیل از افرادی است که به لحاظ سابقه حضور و جانبازی در دفاع مقدس، فعالیت‌های فرهنگی و ارتباط موثر با اقشار مختلف مردم، دیدگاه خود درباره اهمیت انتخاب کارآمدترین نمایندگان و حضور پرشور مردم در پای صندوق ‌های رای را تشریح کرد.

غلامعلی دهقانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از بعضی افراد می‌شنویم که چون از نظر اقتصادی یا از فلان نظر مشکلاتی دارم، پس در انتخابات پیش رو قصد رای دادن ندارم و در این همه پرسی شرکت نخواهم کرد.

وی افزود: من به این افراد می‌گویم که ما باید رای بدهیم تا مشکلات حل شود و راه حل رفع موانع و مشکلات، حضور آگاهانه در انتخابات است و باید تلاش کنیم و نامزدی را که به نظر ما گره گشای مشکلات است رای بدهیم زیرا اگر من و شما رای ندهیم، امور مملکت اداره نخواهد شد.

دهقانی خاطرنشان کرد: اگر مجلسی قوی‌تر داشته باشیم، بدون تردید دولتی قوی و مقتدر نیز خواهیم داشت و به عقیده من، ریشه عمده ضعف‌ها و مشکلاتی که در کشور داریم، به مجلس شورای اسلامی برمی‌گردد.

این یادگار دفاع مقدس با بیان اینکه هنوز با شکل‌گیری مجلس، دولت، جامعه و تمدن اسلامی مدنظر مقام معظم رهبری فاصله داریم، گفت: اگر مجلسی قوی داشته باشیم، زمینه تشکیل دولت اسلامی نیز بیش از پیش فراهم‌ خواهد شد و در واقع ریشه تشکیل دولت اسلامی مدنظر مقام معظم رهبری، شکل‌گیری مجلس اسلامی به معنای تمام کلمه است.

انتخاب نماینده کاردان و لایق، این نیست که افرادی که پول زیاد دارند و میلیاردها هزینه می‌کنند، بر صدر مسئولیت بروند و در مجلس بنشینند زیرا چنین افرادی نمی‌توانند مجلس این کشور بزرگ و ملت شریف را اداره کنند.

مسئول انجمن راویان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس استان اردبیل تصریح کرد: بر اساس قانون اساسی کشورمان، وظایفی به مجلس یا قوه مقننه واگذار شده است و اگر مجلس ما شجاع، باغیرت، وطن‌دوست، قوی، مردم‌دوست، تابع ولی فقیه و مقید به قرآن و خدا باشد، می‌تواند زمینه ساز تشکیل دولت اسلامی نیز باشد و این مجلس است که قانون را تصویب می‌کند و پیرو آن، ناظر بر اجرای آن نیز هست و به موقع می‌تواند بر عملکرد وزرا نظارت کند.

دهقانی گفت: انتخاب نماینده کاردان و لایق، این نیست که افرادی که پول زیاد دارند با صرف هزینه‌های میلیاردی بر صدر مسئولیت بروند و در مجلس بنشینند زیرا چنین افرادی نمی‌توانند مجلس این کشور بزرگ و ملت شریف را اداره کنند.

وی اضافه کرد: هدف از انقلاب اسلامی، استقلال و آزادی میهن عزیزمان بود و همچنین هدف از نهضت بزرگ امام راحل در راه‌اندازی قیام بزرگ ملت بصیر ایران، این بود که امور کشور را به دست خودمان بگیریم و فراموش نکنیم که قبل از انقلاب اسلامی، دست اجنبی‌ها در کار بود و مسئولان کشور، همه کارهای مهم را به خارجی‌ها سپرده بودند.

دهقانی افزود: از نظر پاسداشت انقلاب اسلامی و آرمان‌های ارزشمند انقلاب و امام راحل نیز، باید با حضور گسترده در پای صندوق‌های رای کارآمدترین نامزدها را انتخاب کنیم و بی‌شک نتیجه انتخاب آگاهانه و هوشمندانه خودمان در روز ۱۱ اسفندماه را در خروجی انتخابات و شکل‌گیری مجلسی کارآمدتر و منسجم‌تر مشاهده خواهیم کرد.

استان اردبیل با یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان در شمال غرب ایران واقع شده است و در مجلس شورای اسلامی هفت کرسی و در مجلس خبرگان رهبری یک کرسی دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha