فرکی: الان زمان خوبی برای انتقاد از تیم ملی نیست/ قهرمانی ممکن است

تهران- ایرنا- مربی اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان به نقدهایی که در جریان جام ملت‌های آسیا به تیم ملی وارد می‌شود، واکنش نشان داد.

به گزارش شامگاه سه‌شنبه ایرنا، حسین فرکی، پیشکسوت تیم ملی فوتبال درباره وضعیت تیم ملی در آستانه بازی با امارات گفت: باید از فرصت‌های دور مقدماتی برای اینکه در دور حذفی نمایش بهتری داشته باشیم، استفاده کنیم. در ۲ بازی گذشته نتیجه خوب بود اما ایراداتی وجود داشت که امیدواریم در همین بازی سوم رفع شود و برای دور بعد و رسیدن به فینال و قهرمانی آماده شویم. کار ساده‌ای نیست اما غیرممکن هم نیست. البته اگر بازیکنان کیفیت واقعی خودشان را در کنار همدلی و رفاقت و کار گروهی نشان بدهند، می‌توانیم بهتر نتیجه بگیریم.

وی افزود: در جام ملت‌های ۲۰۰۴ و ۲۰۱۵ فرصت قهرمانی داشتیم اما با مجموعه اشتباهات بازیکنان آن را از دست دادیم. در این دوره هم فرصت قهرمانی وجود دارد.

فرکی درباره انتقاداتی که درباره بازی تیم ملی برابر هنگ‌کنگ وجود داشت، اضافه کرد: در بازی با هنگ‌کنگ بازیکنان خیلی سرحال نبودند و از این مسئله ناراحت بودند. فوتبال هم قابل پیش‌بینی نیست.

مربی سابق تیم ملی فوتبال درباره رویارویی با دیگر مدعیان در مراحل حذفی، یادآور شد: در جام ملت‌های ۲۰۰۴، کره را در حالی شکست دادیم که یک شب در فرودگاه خوابیدیم و یک روز استراحت را از دست دادیم و این نشان می‌دهد که در شرایط سخت هم می‌توانیم پیروز شویم. باید کیفیت خودمان را نشان بدهیم و البته حریفان را دست‌کم نگیریم. امیدوارم تیم ملی امروز بازی خوبی ارائه و انگیزه خوبی به هواداران بدهد.

فرکی همچنین به انتقادات کلی که از تیم ملی می‌شود، واکنش نشان داد و افزود: نباید در شرایط فعلی هیچ بار سنگینی را روی دوش بازیکنان قرار بدهیم. تیم ملی ایراداتی دارد و بهتر از همه سرمربی آن را می‌داند. باید در حال حاضر همه حمایت کنند و در مصاحبه‌ها باعث تضعیف روحیه نشوند، چون الان زمان خوبی برای انتقاد نیست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha