۱۱۰۰ اثر حاضر در جشنواره شعر دفاع مقدس همه ظرفیت خراسان رضوی نیست

مشهد-ایرنا- مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: حدود هزار و ۱۰۰ اثر و شعر به دبیرخانه یازدهمین جشنواره استانی شعر دفاع مقدس ارسال شده است که نباید به آن اکتفا کرد و آن را همه ظرفیت استان در این خصوص دانست.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار سرتیپ دوم پاسدار حسینعلی یوسفعلی زاده روز سه شنبه در آئین تجلیل از برگزیدگان کنگره ملی شعر دفاع مقدس از این استان افزود: از مجموع بیش از ۱۰ هزار اثری که به جشنواره های استانی شعر دفاع مقدس ارسال شد، هزار و ۱۰۰ مربوط به خراسان رضوی بود و از این تعداد چهار اثر موفق به کسب مقام کشوری در کنگره ملی شعر دفاع مقدس در شیراز شدند.

وی حضور در جبهه های هشت دفاع مقدس را یکی از جلوه های دفاع دانست و گفت: حضور امروز در عرصه جهاد تبیین همانند حضور در عرصه جنگ در دوران دفاع مقدس است و خلق آثار و اشعار زیبا در خصوص دفاع مقدس و جبهه مقاومت از این رو زیبا و شنیدنی است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان رضوی بیان داشت: نباید به این همین آثار ادبی خلق شده در حوزه دفاع مقدس اکتفا کرد و باید زمینه بروز و ظهور این استعدادها فراهم شود، چه بسار با خلق آثار دیگری به شیوه های نو، موجبات انتقال فرهنگ و حماسه و دفاع مقدس بیش از اینها فراهم شود.

۱۱۰۰ اثر حاضر در جشنواره شعر دفاع مقدس همه ظرفیت خراسان رضوی نیست

۲۷ شعر برگزیده استانی

دبیر علمی یازدهمین جشنواره شعر دفاع مقدس خراسان رضوی در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: فراخوان و پذیرش آثار از خرداد تا دی ماه امسال ادامه و در نهایت از میان رقابت هزار و ۱۰۰ اثر ارسال، دی ما امسال آئین اختتامیه با انتخاب ۲۷ برگزیده در سبزوار برگزار شد.

راضیه رجایی افزود: از میان ۲۷ اثر استانی چهار اثر به بیست و پنجمین کنگره ملی شعر دفاع مقدس و مقاومت راه یافت که چهار اثر موفق به کسب عنوان کشوری شدند.

وی گفت: جواد جعفری نسب رتبه نخست بخش "ولایت و جهاد تببین"، حسین ابراهیمی رتبه برتر در بخش "مقاومت بین المللی" و منیره هاشمی رتبه نخست "کودک و نوجوان" را در کنگره ملی شعر دفاع مقدس کسب کردند.

دبیر علمی یازدهمین جشنواره شعر دفاع مقدس خراسان رضوی اضافه کرد: اشعار "عاطفه رنگ آمیز" نیز شایسته تقدیر در کنگره ملی شعر دفاع مقدس و مقاومت شناخته شد و این آثار لوح تقدیر دریافت کرد.

۱۱۰۰ اثر حاضر در جشنواره شعر دفاع مقدس همه ظرفیت خراسان رضوی نیست

همچنین در این مراسم علاوه بر تقدیر و تجلیل از چهار برگزیده اهل خراسان رضوی در کنگره ملی شعر دفاع مقدس شیراز، از کتاب شعر "خاکریزهای بیداری" رونمایی و از مولفان آن نیز تقدیر شد.

انعکاس بیداری کشورهای اسلامی در "خاکریزهای بیداری"

سعید خومحمدی خیرآبادی یکی از مولفان این کتاب شعر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: گستره شعر و حماسه دفاع مقدس و بیداری اسلامی بسیار بالاست و همه آثار در این حریم مقدس از هشت سال دفاع مقدس تا جبهه مقاومت و بیداری اسلامی در بحرین و وقایع امروز غزه را شامل می شود.

دیگرمولف کتاب خاکریزهای بیداری اظهار داشت: هدف از جمع آوری اشعار مختلف از دفاع مقدس تا جبهه بیداری اسلامی در این کتاب گسترش وحدت و همدلی میان جامعه و جهان اسلام است و امید است این اثر بتواند این وحدت را در قالب شعر منعکس کند.

محسن افکاری افزود: این اثر دربرگیرنده چهار دسته اشعار در حوزه دفاع مقدس و بیداری اسلامی در مصر، فلسطین و بحرین است که در قالب ۲۴۰ صفحه امسال منتشر شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha