فعالیت بیش از ۱۵ هزار کیلومتر خط ریلی در کشور/ راه آهن کردستان توسعه می یابد

سنندج-ایرنا- معاون بازرگانی و بهره‌برداری راه آهن کشور گفت: در حال حاضر ۱۵ هزار و ۳۰۱ کیلومتر خطوط راه آهن در کشور فعال است که ۱۱ هزار و ۹۲۹ کیلومتر آن اصلی و سه هزار و ۳۷۲ کیلومتر نیز فرعی است.

به گزارش ایرنا، مرتضی جعفری روز چهارشنبه در جلسه بررسی ظرفیت‌های حمل و نقل ریلی استان کردستان در سنندج اظهار کرد: ناوگان ریلی ما در کشور نیز هزار و یک دستگاه لکوموتیو، ۳۰ هزار و ۶۰۰ دستگاه واگن باری و هزار و ۸۳۰ دستگاه سالن مسافری است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بنادر شهید رجایی، امام، امیرآباد و خرمشهر در کشور به شبکه ریلی متصل هستند، گفت: کالاهای قابل حمل در شبکه ریلی کشور شامل مواد معدنی، مواد نفتی و کالاهای اساسی، کالاهای صنعتی و سایر است.

فعالیت بیش از ۱۵ هزار کیلومتر خط ریلی در کشور/ راه آهن کردستان توسعه می یابد

معاون بازرگانی و بهره‌برداری راه آهن کشور در ادامه به خط ریلی کردستان اشاره کرد و گفت: باتوجه به اینکه کردستان بتازگی به شبکه ریلی متصل شده با مشکلاتی مواجه است که باید رفع شود تمام تلاش ما توسعه این شبکه در استان است و این آمادگی را داریم که برای فعال‌تر شدن شبکه از ظرفیت‌های بخش خصوصی و دولتی بهره ببریم.

وی یادآور شد:موانع موجود در زمینه حمل بار و کالا در این شبکه ریلی مورد توجه است، ضمن اینکه باید تلاش شود ظرفیت مسافر در این خط ریلی نیز افزایش پیدا کند و ایستگاه‌های اصلی باقی مانده نیز راه‌اندازی شود.

جفعری تاکید کرد: ما باید ازتمام ظرفیت‌ها برای تداوم و توسعه فعالیت این خط ریلی بهره ببریم و با توجه به اینکه سالیانه ۱۸ هزار کشته و ۲۰۰ هزار قطع عضو در جاده‌های کشور داریم در حالی که این آمار در کل شبکه راه آهن ۲ رقمی است و این مهم اهمیت بهره گیری از شبکه ریلی را بیشتر می کند.

بارگیری اولین محموله ریلی از خط ریلی همدان - سنندج

مدیرعامل راه‌آهن غرب کشور نیز در این جلسه اظهار کرد: براساس برنامه‌ریزی‌ها و پیگیری‌های انجام شده اولین محموله ریلی ازخط ریلی همدان- سنندج هفته آینده به سمت بنادر جنوبی بارگیری شده و خروجی آن افتتاح خواهد شد.

سید سعید ابراهیم نژاد افزود: افتتاح راه آهن سنندج-همدان-تهران اتفاق مبارکی بعد از ۲ دهه بود که زمینه خوشحالی مردم استان و منطقه را فراهم کرد.

وی با بیان اینکه ارزش ریالی محور تهران- همدان- سنندج در حال حاضر ۵۰۰ هزار میلیارد ریال است، یادآورشد: تمام موارد و مشکلاتی که در این جلسه بیان شد با جدیت پیگیری خواهد شد و منتظر اتفاقات ویژه در منطقه خواهیم بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha