نماینده مجلس عراق: اخراج نظامیان آمریکا از عراق تنها راه حل است

تهران - ایرنا - عضو فراکسیون الصادقون در مجلس نمایندگان عراق در واکنش به حمله شب گذشته نیروهای آمریکایی به پایگاه الحشد الشعبی و مراکز آموزش نظامی این کشور تاکید کرد که هیچ راه حلی جز خارج کردن نیروهای آمریکایی از خاک عراق وجود ندارد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، « حسن سالم» عضو فراکسیون الصادقون مجلس عراق در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس ( توئیتر سابق ) نوشت که برای پایان دادن به اشغالگری آمریکا هیچ راه حلی جز مقاومت و بیرون راندن آن از خاک عراق وجود ندارد.

وی افزود:‌ اشغالگران تروریستی آمریکا مقرهای امنیتی عراق از حمله پایگاه های الحشد الشعبی را بمباران می کنند و آشکارا و وحشیانه با نقض حاکمیت ملی کشور، فرزندان مبارز و مجاهد ما در جرف النصر و القائم را می‌کشند.

عضو فراکسیون الصادقون مجلس عراق اضافه کرد که هیچ راه حلی جز مقاومت و اجرای مصوبه سال ۲۰۲۰ پارلمان برای اخراج این اشغالگر تروریستی که همراه با حرامزاده خود یعنی رژیم صهیونیستی با شکست مواجه است، وجود ندارد.

سالم در ادامه از وزارت امور خارجه عراق خواست تا با طرح شکایت در شورای امنیت، نقشی فعال و موثر در این زمینه ایفا کند.

وی افزود که سکوت وزارت امور خارجه عراق در این مورد چند علامت سوال ایجاد می کند که یکی از آنها عدم علاقه به حاکمیت ملی و هدر دادن خون عراقی ها است.

رسانه‌های عراقی پیشتر گزارش داده بودند که آمریکا به مواضع مقاومت اسلامی در عراق حمله کرده است.

به گزارش رسانه‌های عراقی، در حملات آمریکا ، دانشکده نظامی در جرف‌النصر و منطقه‌ای نزدیک گذرگاه «طریبیل» در مرز عراق-اردن هدف قرار گرفت.

ستاد فرماندهی مرکزی ارتش تروریستی آمریکا "سنتکام" بامداد چهارشنبه اعلام کرد: این حملات در پاسخ به حمله گروه کتائب حزب الله از جمله حملات ۲۰ ژانویه (۳۰ دی ماه) و ۲۴ ژانویه (چهارم بهمن) به پایگاه هوایی عین‌الاسد در غرب عراق، حملات هوایی یکجانبه‌ای علیه سه تاسیسات مورد استفاده کتائب حزب الله و سایر گروه‌های وابسته به ایران در عراق انجام داد.

سنتکام افزود: این حملات انبار، محل‌های آموزشی استفاده از راکت، موشک، امکانات پهپادهای تهاجمی و مقرهای کتائب حزب الله را هدف قرار داد.

در این پیوند، رسانه های عراق از به شهادت رسیدن دو تن از نیروهای الحشد الشعبی در پی این حمله خبر دادند.

نیروهای اشغالگر آمریکایی همراه با سایر نظامیان خارجی در قالب به اصطلاح ائتلاف بین المللی از سال ۲۰۰۳ میلادی در عراق حضور دارند که بزرگترین پایگاه آنها «عین الاسد» در استان «الانبار» در غرب این کشور است.

پارلمان عراق ۱۵ دی سال ۱۳۹۸، یعنی دو روز پس از اقدام تروریستی دولت "دونالد ترامپ" رئیس جمهور پیشین آمریکا در به شهادت رساندن سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه و ابومهدی المهندس جانشین فرماندهی الحشد الشعبی در مسیر فرودگاه بغداد، با برگزاری جلسه‌ای به خروج همه نیروهای نظامی خارجی رای داد.

به دنبال جنایت‌های نیروهای آمریکایی در حمله به پایگاه‌های الحشد الشعبی و شهادت سرداران سلیمانی و المهندس، اخراج نظامیان آمریکایی و نیروهای خارجی به مطالبه اصلی مردم، مقاومت، جریان‌های سیاسی و دینی عراق تبدیل شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha