استاندار فقید آذربایجان‌شرقی مصداق مجاهد فی سبیل‌الله است

مراغه- ایرنا- فرماندار مراغه با بیان اینکه ۴۰ سال خدمت بی‌منت به مردم، اسلام و انقلاب با نام و یاد استاندار فقید آذربایجان‌شرقی عجین است، بیان کرد: مرحوم «عابدین خرم» یکی از مصادیق مجاهد فی سبیل‌الله در دوره کنونی است.

به گزارش ایرنا «داود اسدیان» روز چهارشنبه در آیین یادبود استاندار فقید آذربایجان‌شرقی که در مسجد شهدای مراغه برگزار شد، افزود: مرحوم «عابدین خرم» در جایگاه استاندار آذربایجان‌شرقی حتی روی تخت بیمارستان هم به فکر مردم و خدمتگزاری بود.

فرماندار مراغه: استاندار فقید آذربایجان‌شرقی مصداق مجاهد فی سبیل‌الله است
فرماندار مراغه: استاندار فقید آذربایجان‌شرقی مصداق مجاهد فی سبیل‌الله است

وی اضافه کرد: قدرشناسی مردم تبریز و ارومیه از طریق حضور معنادار در آیین‌های یادبود مرحوم خرم، نتیجه خدمت صادقانه ایشان است.

«اسدیان» به مجاهدت‌های مرحوم خرم در دوره دفاع مقدس، اسارت ایشان توسط داعشی‌ها طی دوره دفاع از حرم و دیگر زحمت‌هایی که برای اسلام و انقلاب متحل شد، اشاره و بیان کرد: امروز در سایه حماسه و فداکاری بزرگمردانی چون «خرم»، کشورمان در اقتدار به سر می‌برد.

وی ادامه داد از زمانی که مرحوم «خرم» سکانداری استانداری را در بر عهده گرفت، منشا خدمات بسیار در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی بود و روز گذشته نیز وزیر کشور همین خدمات را در آیین تکریم و معارفه استاندار آذربایجان‌شرقی یادآوری کرد.

معاون استاندار آذربایجان‌شرقی و فرماندار مراغه این را هم بیان کرد که عَلَم استاندار فقید توسط فرد متعهد دیگری حمل خواهد شد و الحمدالله جوانی با سوابق درخشان مدیریتی جایگزین استاندار فقید شد.

وی با ابراز امیدواری نسبت به توسعه روزافزون استان در دوره مدیریت استاندار جدید، بیان کرد: زمینه لازم برای توسعه استان در دولت سیزدهم و با مجاهدت استاندار فقید فراهم شده است.

«اسدیان» همچنین با بیان اینکه نیت شاکله عمل است، بیان کرد: مجاهدت وقتی در راه خدا باشد، سعادت دنیا و آخرت را به ارمغان می‌آورد و بر همین اساس آیت‌الله علی مشکینی فرموده بودند که «حاضرم ۷۰ سال عبادت را با یک شب پاسداری از اسلام و انقلاب عوض کنم».

فرماندار مراغه با بیان اینکه شهدا جایگاه بسیار والایی نزد خداوند دارند، افزود: هزار و ۴۰۰ شهیدی که از مراغه هجرت کرده و با خدا معامله کرده‌اند، نزد خداوند رتبه و جایگاهی گرفته‌اند که توصیف آن با معیارهای دنیوی قابل درک نیست.

«اسدیان» قدرت ایمان را دشمن‌شکن خواند و افزود: ملت یمن به عنوان جلوه‌ای از قدرت ایمان در برابر دیدگاه ما قرار دارند و با کمترین امکانات، دشمنان تا دندان مسلح را به چالش جدی کشانده‌اند.

فرماندار مراغه: استاندار فقید آذربایجان‌شرقی مصداق مجاهد فی سبیل‌الله است
فرماندار مراغه: عَلَم استاندار فقید توسط فرد متعهد دیگری حمل خواهد شد

به گزارش ایرنا مرحوم «عابدین خرّم» علاوه بر تحمل جراحت‌های ناشی از جنگ تحمیلی طی هفته‌های گذشته به علت عفونت تنفسی در بیمارستان امام رضا (ع) تبریز بستری بود.

وی که از ۲۵ مهر سال ۱۴۰۰ مسئولیت استانداری آذربایجان‌شرقی را برعهده داشت، روز شنبه گذشته دعوت حق را لبیک گفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha