۴ بهمن ۱۴۰۲، ۱۴:۵۹
کد خبر: 85364676
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

مجتمع خدماتی - رفاهی مسجد جامع قم به بهره‌برداری رسید

قم - ایرنا - مجتمع خدماتی - رفاهی مسجد جامع قم همزمان با ایام البیض ماه رجب و با اعتباری ۶۵ میلیاردریالی به بهره‌برداری رسیده و آماده ارائه خدمات به ۵۰۰ معتکف در این مسجد شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مجتمع خدماتی رفاهی مسجد جامع شهر مقدس قم روز چهارشنبه طی مراسمی با حضور مسئولان اوقاف و امور خیریه استان افتتاح شد.

این مجتمع دارای آشپزخانه با مساحت ۱۵۰ مترمربع، سرویس بهداشتی برای خواهران و برادران به متراژ ۲۰۰ مترمربع، سالن پذیرایی و سالن فرهنگی با مجموع مساحت ۱۰۰ متر، اتاق خدام با مساحت ۵۰ متر و محوطه‌سازی به متراژ ۳۰۰ مترمربع است.

مسجد جامع قم در هسته مرکزی شهر قم واقع شده‌است.

آماده‌سازی آشپزخانه صنعتی مسجد جامع

مجتمع خدماتی - رفاهی مسجد جامع قم به بهره‌برداری رسید

معاون بهره‌وری بقاع متبرکه استان قم در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، بیان داشت: تا قبل از ماه رمضان امسال، آشپزخانه صنعتی مسجد جامع با ظرفیت پخت روزانه ۱۵ هزار پرس غذای گرم، به بهره‌برداری می‌رسد.

حجت‌الاسلام حسین دلاوری اظهار کرد: کمبود امکانات رفاهی در مسجد جامع به‌خصوص در ایام اعتکاف، کاملاً مشهود بود به همین دلیل با تدبیر اداره‌کل اوقاف و دست‌اندرکاران، عملیات اجرایی این پروژه از ابتدای سال ۱۴۰۱ آغاز شد.

وی افزود: بر این‌ اساس ملکی که درجوار مسجد بود خریداری شده و برای این امر در نظر گرفته و در نهایت طرح مذکور در ۴۵۰ مترمربع زیربنا احداث شد.

معاون بهره‌وری بقاع متبرکه استان قم با بیان اینکه زیرزمین و طبقه همکف هم در مجموع ۷۰۰ مترمربع مساحت دارد، گفت: عملیات عمرانی این پروژه از اردیبهشت سال گذشته آغاز شد و در حال حاضر برای اعتکاف سال‌جاری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: بنا داریم تا پیش از فرارسیدن عید نوروز و ماه رمضان، سیستم آشپزخانه مسجد جامع به دستگاه‌های پخت صنعتی مجهز شوند که روزانه قادر به تهیه ۱۵ هزار پرس غذای گرم هستند.

دلاوری خاطرنشان کرد: ۱۶ چشمه سرویس بهداشتی (زنانه و مردانه)، سه واحد حمام و سالن پذیرایی با متراژ ۱۱۰ مترمربع، ۱۵۰ مترمربع آشپزخانه و ۵۰ متر اتاق سرایداری، از جمله بخش‌های این مجتمع خدماتی و رفاهی به شمار می‌رود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha