اوربان: مجارستان از پیشنهاد عضویت سوئد در ناتو حمایت می‌کند

تهران-ایرنا- «ویکتور اوربان» نخست وزیر مجارستان امروز (چهارشنبه) در تماس تلفنی خود با «ینس استولتنبرگ» دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، حمایت کشورش از پیشنهاد سوئد برای عضویت در ناتو را تکرار کرد.

به گزارش ایرنا از تارنمای خبری بارونز، ویکتور اوربان در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) درباره تماس تلفنی خود با ینس استولتنبرگ نوشت: بار دیگر تاکید کردم که دولت مجارستان از عضویت سوئد در ناتو حمایت می‌کند.

وی افزود: همچنین تاکید کردم که ما همواره از مجلس ملی مجارستان می‌خواهیم تا به الحاق سوئد [در ناتو] رای مثبت دهد و در اولین فرصت ممکن به تصویب نهایی برسد.

استولتنبرگ نیز درباره گفت‌وگوی تلفنی با اوربان در ایکس نوشت: از حمایت آشکار نخست وزیر [مجارستان] و دولت او از عضویت سوئد در ناتو استقبال می‌کنم و مشتاقانه منتظر تصویب آن به محض تشکیل مجدد مجلس هستم.

بر اساس این گزارش، نخست وزیر مجارستان روز گذشته (سه‌شنبه) نامه‌ای به همتای سوئدی خود اولف کریسترسون فرستاد و او را به بوداپست دعوت کرد تا «در اولین فرصت» درباره پیشنهاد پیوستن سوئد به ائتلاف نظامی ناتو صحبت کند؛ روندی که مجارستان و ترکیه آن را به تعویق انداخته‌ بودند.

این درحالی است که هفته گذشته مجارستان از سوئد انتقاد کرد که اقدامی در راستای تقویت روابط دوجانبه نمی‌کند.

پارلمان ترکیه نیز روز گذشته با پیوستن سوئد در ناتو پس از مدت‌ها تاخیر و اختلاف موافقت کرد.

پس از حمله روسیه به اوکراین، سوئد و فنلاند برای عضویت در ناتو درخواست دادند. فنلاند در آوریل (فروردین/اردیبهشت) گذشته به عضویت این پیمان نظامی درآمد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha